Časopis Umělec 2000/3 >> Tate Modern - ohlasy Přehled všech čísel
Tate Modern - ohlasy
Časopis Umělec
Ročník 2000, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Tate Modern - ohlasy

Časopis Umělec 2000/3

01.03.2000

Simona Mayerová-Goddard | info | en cs

Nové muzeum moderního umění Tate Modern funguje v Londýně od poloviny května. O přestavbě budovy bývalé elektrárny a možnostech muzea se však hovořilo v médiích dlouho před zahájením provozu. Příchod Tate Modern byl netrpělivě očekáván.Televize odvysílala nekolikadílný dokument o architektuře a realizaci budovy a rozhovory s řediteli Tate a Tate Modern, architekty a hlavními kurátory sbírek. V den otevření BBC1 živě přenášela dopolední návštěvu královny, podvečerní večírek a noční světelnou show. Zhruba v posledních šesti měsících se v tisku objevovalo množství článků, mnohdy přisuzujících současnému umění exkluzivní společenskou roli, do té doby vyhrazenou pouze hvězdám špičkové módy, populární hudby, nebo filmového průmyslu. Naprostá většina kritik v odborném tisku i denících byla příznivá, i když se občas objevily výtky na adresu instalace stálé sbírky. Celkově kritici hodnotili nový přístup k instalaci kladně, ocenili monografické místnosti a připomínky měli jen k některým konkrétním úsekům. Na pranýř se většinou dostalo spojení Monetových Leknínů a černobílého plátna Stopy vody Richarda Longa. I ze strany umělců samotných se ozývala chvála a to díky důrazu Tate Modern na spolupráci se současnými směry, provázanost disciplín a podporu mladého umění. První dočasná výstava s názvem Between Cinema and a Hard Place (Mezi filmem a skutečností) je praktickou a úspěšnou ukázkou této snahy. Zájem veřejnosti je díky superlativům v médiích značný a i přes obrovskou kapacitu budovy je ještě měsíc po zahájení o víkendech nutné návštěvníky pouštět dovnitř jednotlivě. Všeobecně jsou odborníci i veřejnost spokojeni, že Británie má konečně instituci srovnatelnou s Muzeem moderního umění v New Yorku či Centre Pompidou v Paříži.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
Nevydařená koprodukce Nevydařená koprodukce
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.