Časopis Umělec 2000/3 >> Tate Modern - ohlasy | Přehled všech čísel | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Tate Modern - ohlasyČasopis Umělec 2000/301.03.2000 Simona Mayerová-Goddard | info | en cs |
|||||||||||||
Nové muzeum moderního umění Tate Modern funguje v Londýně od poloviny května. O přestavbě budovy bývalé elektrárny a možnostech muzea se však hovořilo v médiích dlouho před zahájením provozu. Příchod Tate Modern byl netrpělivě očekáván.Televize odvysílala nekolikadílný dokument o architektuře a realizaci budovy a rozhovory s řediteli Tate a Tate Modern, architekty a hlavními kurátory sbírek. V den otevření BBC1 živě přenášela dopolední návštěvu královny, podvečerní večírek a noční světelnou show. Zhruba v posledních šesti měsících se v tisku objevovalo množství článků, mnohdy přisuzujících současnému umění exkluzivní společenskou roli, do té doby vyhrazenou pouze hvězdám špičkové módy, populární hudby, nebo filmového průmyslu. Naprostá většina kritik v odborném tisku i denících byla příznivá, i když se občas objevily výtky na adresu instalace stálé sbírky. Celkově kritici hodnotili nový přístup k instalaci kladně, ocenili monografické místnosti a připomínky měli jen k některým konkrétním úsekům. Na pranýř se většinou dostalo spojení Monetových Leknínů a černobílého plátna Stopy vody Richarda Longa. I ze strany umělců samotných se ozývala chvála a to díky důrazu Tate Modern na spolupráci se současnými směry, provázanost disciplín a podporu mladého umění. První dočasná výstava s názvem Between Cinema and a Hard Place (Mezi filmem a skutečností) je praktickou a úspěšnou ukázkou této snahy. Zájem veřejnosti je díky superlativům v médiích značný a i přes obrovskou kapacitu budovy je ještě měsíc po zahájení o víkendech nutné návštěvníky pouštět dovnitř jednotlivě. Všeobecně jsou odborníci i veřejnost spokojeni, že Británie má konečně instituci srovnatelnou s Muzeem moderního umění v New Yorku či Centre Pompidou v Paříži.
01.03.2000
Doporučené články
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář