DIVUS PRAHA: perlové filmy >> RODINNÉ ZÁLEŽITOSTI + LUXUSNÍ VEČÍREK <<
[b]perlové filmy[/b] >> RODINNÉ ZÁLEŽITOSTI + LUXUSNÍ VEČÍREK <<

perlové filmy >> RODINNÉ ZÁLEŽITOSTI + LUXUSNÍ VEČÍREK <<

07.08.2015 21:00

DIVUS PERLA | en

Zahajujeme cyklus perlových filmů...

Každý pátek od setmění hrajeme filmy, které běžně neuvidíte. Začínáme dvěma snímky Jakuba Wagnera. Vstup volný a autor bude u toho.

RODINNÉ ZÁLEŽITOSTI – NĚCO Z VIDEODENIKŮ (ČR 2014, 58 minut)

Absolventský film Jakuba Wagnera, který získal letos Mimořádnou cenu ANDREJE ‚NIKOLAJE‘ STANKOVIČE za rok 2014, dokazuje, že vyrovnávání se s minulostí není dost dobře možné bez zářezů do vlastního těla a duše. Kromě osobní až intimní roviny zkoumá Jakub Wagner i širší společenské souvislosti, díky čemuž vzniklo komplexní a živé dílo o našem životě v období před „plyšovou revolucí“ 1989 a po ní. Jde o „film koláž“, zaznamenávající příběh tzv. slavné umělecké rodiny, který se odehrává od konce 19. století do současnosti, uprostřed dnes chátrajícího secesního domu, ve známém  kraji kameníků a sochařů v Hořicích v Podkrkonoší  v Čechách. V pasáži oslavy narozenin, odehrávající se v roce 1986 ve Štrougalově vile, účinkují mj. Jiřina Bohdalová, Dagmar Veškrnová, Jan Krampol, sochař Jan Wagner  aj.

LUXUSNÍ VEČÍREK 1986 (ČR 2012, 23 minut)

Found footage. Střih, producent: Jakub Wagner. Film objev - unikátní záznam nalezené videokazety ukrývá komunistickou oslavu narozenin Věry Štrougalové, manželky tehdejšího předsedy vlády Lubomíra Štrougala. Večírku se zúčastnili prominentní hosté včetně výkonných umělců té doby. Amatérské video je jedinečným svědectvím toho, jak se bavili mocní na sklonku komunistické éry. Pro Jakuba Wagnera se tento objev stal jednou z inspirací k jeho absolventskému filmu RODINNÉ ZÁLEŽITOSTI – NĚCO Z VIDEO DENIKŮ, ve kterém je vše propojeno postavou jeho strýce.

Po projekci následuje beseda s režisérem Jakubem Wagnerem.





07.08.2015 21:00

Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Le Dernier Cri  a černý penis v Marseille Le Dernier Cri a černý penis v Marseille
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…
Nevydařená koprodukce Nevydařená koprodukce
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…