DIVUS PRAHA: Šárka Mikesková | | výstava vynálezkyně umění
[b]Šárka Mikesková |[/b] | výstava vynálezkyně umění

Šárka Mikesková | | výstava vynálezkyně umění

15.05.2015 17:00 - 31.07.2015

DIVUS PRAHA | en cs

Výstava vynálezkyně umění, která dokáže přivodit tvůj konec světa

Národní galerie tě zve na výstavu 15. května v 17. hodin do PERLY a na víkend s programem od 16. do 17. května mezi 11. a 22. hodinou do areálu bývalé papírny. Dále NG otevřena St-Ne od 11:00 do 18:00 hodin s ohlášenými změnami asi až do podzimu.

Výstava vynálezů, principů lásky, smrti a umění, které si nelichotí. Ani tobě nelichotí. Výstava vynálezkyně umění, která dokáže přivodit tvůj konec světa. Ostatní si toho možná ani nevšimnou ale tvůj svět skončí. Vynálezkyně obyčejně moc nemluví. Jen tvoří. Aby mohla tvořit a vynalézat, musí být někdy primitivní. Hlavně na začátku. Jen do té doby než vloží do umění ozubená kola, táhla a elektrické stroje, světelné zdroje. A ten verš je tady schválně abych ji pozlobil. Bojí se trapných gest a zbytečných ideových konstruktů. Vynálezci se bojí poezie. Vše je jasné. Vše je jasné. Je praktická. Určitě chce být praktická. A i když se to nakonec třeba nepodaří tak i ten zmar ukrytý v každém pokusu o zázrak se dá přece prožít. A pak se znovu pokusit. Tak to má ráda. Má ráda.

Už léta z ní tahám rozumy. Už léta mlčí a pak napíše: „Řeči o opravdovosti a upřímnosti. Myslím to ale úplně jednoduše! Na co jsem si blbec hrála?“

 

Více o Šárce Mikeskové.

Ve spolupráci s PLATO Ostrava





15.05.2015 17:00 - 31.07.2015

Komentáře

15wij42f | 03.12.2018 02:05
<a href="http://www.calvaryneworleans.net/puma-running-shoes-for-women-zapatost">puma running shoes for women</a> <a href="http://www.carmalabd.com/reebok-classic-blacktop-battleground-hypebeast-zapatosu">reebok classic blacktop battleground hypebeast</a> <a href="http://www.dailyflurry.com/grey-nike-winter-hat-zapatosw">grey nike winter hat</a> <a href="http://www.dronesbasket.com/converse-lucky-stone-black-weapon-86-skate-converse-zapatost">converse lucky stone black weapon 86 skate converse</a> <a href="http://www.enprica.com/adidas-outlet-near-me-zapatoss">adidas outlet near me</a> <a href="http://www.firmenkurier.net/red-white-blue-sequin-converse-zapatosr">red white blue sequin converse</a>
15wij42f http://www.15wij42f.com/

Vložit nový komentář

Doporučené články

Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…