DIVUS PRAHA: DIVADNO - RENATA IN MEMORIAM
DIVADNO - RENATA IN MEMORIAM

DIVADNO - RENATA IN MEMORIAM

29.05.2012 20:00

Divus | en cs

Úterý 29.05.2012 20:00

Představení bezdomoveckého divadla DIVADNO. Součást festivalu finanční nouze EXEKUCE.

Divadelní text „Renata- rozhovory s bezdomovci“ vznikl jako školní cvičení dramaturgů a režisérů pražské DAMU. Student DAMU, Martin Hýča během podzimu 2009 nahrával na Staroměstském náměstí rozhovory s lidmi bez přístřeší. DivaDno o. s. se rozhodlo přepisy dialogů inscenovat. Představení vzniklo na základě nahrávek rozhovorů pražskými bezdomovci, kteří „žijí“ a pohybují se kolem Staroměstského náměstí a Masarykova nádraží. Výpovědi těchto lidí odhalují nahotu našich skutků, individuálních pochybení i společenskou odpovědnost. Představení je věnováno všem lidem bez domova, kteří nepřežili. Renata *1975 †2010





29.05.2012 20:00

Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Afričtí upíři ve věku globalizace Afričtí upíři ve věku globalizace
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."