Časopis Umělec 1998/5 >> Gennaro de Pasquale Přehled všech čísel
Gennaro de Pasquale
Časopis Umělec
Ročník 1998, 5
2,50 EUR
3 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Gennaro de Pasquale

Časopis Umělec 1998/5

01.05.1998

Lenka Lindaurová | nové tváře | en cs

nar. 1969 ve Francii, vystudoval uměleckou školu v Lyonu, kde realizoval v devadesátých letech několik samostatných výstav, je držitelem ceny Nadace Jeana-Claude Reynala v Bordeaux, nyní žije v Montrealu

Gennaro de Pasquale se kromě malířské tvorby věnuje také sochařství a realizuje divadelní instalace. Jeho spolupráce s divadlem se odráží v narativnosti jeho volné tvorby. Obrazy z loňského roku dokumentují Gennarovu soustředěnost na lidskou figuru, která jako napůl mystický přízrak vystupuje z autorova podvědomí a sděluje mu, co se v něm odehrává. Jakoby autor ani sám nebyl tvůrcem svých příběhů, ale vyprávěly je postavy, které mimoděk vytvořil. Přízračnost a uzavřenost jeho postav, charakteristický stav spánku (či smrti) mohou vést k přirovnání tvorby Gennara de Pasquale k práci Igora Korpaczewského, ačkoli jejich forma je značně odlišná. Duchovní náboj jejich příběhů je však velmi blízký.
U Gennara je ale také kromě existenciálních otázek přítomen prvek sociální, jenž se velmi přímočaře zhmotňuje i v použitých materiálech (například v uvolněných malbách na několik vrstev igelitu a fólie, nebo v použití banálních předmětů a jejich konfrontace se subtilní malbou). Jednoznačnost sdělení je často podmíněna i proklamativním nápisem, který je součástí obrazu. Gennaro tak promlouvá naléhavým jazykem autorů středověkých lidových komiksů, trochu své diváky pronásleduje i straší. (lin)





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Afričtí upíři ve věku globalizace Afričtí upíři ve věku globalizace
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…