DIVUS PRAHA: Jakub Němeček - Pokus a Omyl jako pocta trapnosti / výstava
Jakub Němeček - Pokus a Omyl jako pocta trapnosti / výstava

Jakub Němeček - Pokus a Omyl jako pocta trapnosti / výstava

12.12.2012 19:00

Divus | en cs

Středa 12.12.2012 19:00

Výstava kreslených příběhů nebo také stripů Jakuba Němečka v naší kavárně. Naivní a trapná sova, která občas vede řeči proti režimu. Postupně se přidávají se další divné postavy. Jejich jednání připomíná humor bezdomovce, který se veze v tramvaji a slušné cestující se snaží pobavit nebo alespoň navázat s nimi kontakt. Marnost.

"Pokus a Omyl" je komiks složený ze stripů

(proužků o třech až čtyřech obrázcích). Ty jsou spojované pomocí volných asociací, takže příběh se vyvíjí náhodně, bez předem daného plánu. Hlavní hrdinové jsou navině trapní a trapně naivní. Pozorují svět ze svého bidýlka a vidí jej očima obludného dítěte. Téměř neustále se proto ocitají v nepatřičných situacích. "Pokus a Omyl" vycházel na pokračování na serveru komiksarium.cz, kde vzbudil velkou vlnu nevole a zároveň zde našel několik zarytých příznivců. Byl nominován na cenu Muriel za nejlepší český komiksový strip roku 2011 (ale pochopitelně ji nezískal).

Z ohlasů on-line čtenářů:
Nezajímavé, nudné, zbytečné… (Stonožka)
Jo, je to o ničem, hospodské nářky bez pointy. (Jirka T)
Nelíbí se mi to. Chci tu něco od někoho kdo umí kreslit. (Draco nobilis)
Mně to taky přijde jak kresebně, tak scénáristicky jako hovadina. (Lenny)
Proč chce autor svoji deziluzi ze současného světa mermomoci šířit tímto způsobem? Od toho máme Televizní noviny… (ikshorm)





12.12.2012 19:00

Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
MIKROB MIKROB
"Sto třicet kilo tuku, svalů, mozku a čisté síly na současné srbské umělecké scéně soustředěných do 175 cm vysokého, 44 let starého těla. Jeho majitel je známý pod množstvím jmen, včetně pojmenování Bambus, Mexikán, Ženich, Sráč, ale nejčastěji je známý jako hrdina všech ztroskotanců, bojovník za práva bezdomovců, lidový umělec, bavič maloměšťáků, domácí anarchista, sběratel desek, milovník…
Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…