Zeitschrift Umělec 2000/4 >> Tip ZCCA | Übersicht aller Ausgaben | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Tip ZCCAZeitschrift Umělec 2000/401.04.2000 info | en cs |
|||||||||||||
Children inherently and fragmentarily preserve one of the archetypal reasons why it is possible to make sculptures: “I want something I like, something I would like to have.” It’s very straightforward: affection—desire—interpretation. At the same time, children-artists are characteristic for their non-sentimental, unbelievably philosophically balanced approach to it. They don’t get attached nor do they re-use things.
This summer has offered an interesting comparison with two stories reminding us of winter. London is watching huge snowballs with little things mixed in by Andy Goldsworthy slowly melt away in the sun (his website meticulously presents the project, including an offer (and prices) for photographs from his previous projects). In the meantime, in Skopje, the steamy capital of Macedonia, the photograph of a snow car slowly melts and disappears on a notice board nailed to the fence of the Karpoš house of pioneers (scouts). M.Z., Aug. 3, 2000, Libušín
01.04.2000
Empfohlene Artikel
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Kommentar
Der Artikel ist bisher nicht kommentiert wordenNeuen Kommentar einfügen