Časopis Umělec 2001/1 >> …NESER, TV! / Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2001, 1
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

…NESER, TV! /

Časopis Umělec 2001/1

01.01.2001

Martin Zet | news | en cs

Svoboda slova je dozajista sousloví nabité neobyčejnou mocí. Je to sousloví z rodiny těch slovních kombinací, které správně použity vyrážejí zbraně z rukou a argumenty z úst. Ano, svoboda slova, lidská práva, rovnost, volnost, bratrství a — hlavně v postkomunistických zemích — volný trh. Není tak nesnadné získat lid na svou stranu pro svatou věc, obzvláště když politici z politických stran snad dokonce ani nechápou, že v zájmu demokracie (což je také jedno z oblíbených zaklínadel) nemají právo vládnout nad veřejnoprávními (také pěkné spojení) médii. Škoda jen, že zpravodajci z té sympatičtější strany vánočního sporu o Českou televizi předvedli ve smutných zářijových dnech roku 2000 během zasedání světových peněžních institucí v Praze, jak si představují nezávislé zpravodajství. Svobodně vyřčená jednostranná slova pak prozrazují buď pečlivý výběr pracovníků (dobře ohlídanou kádrovou politiku), nebo nesvobodnou mysl.
Po nekonečném přemítání, jak společnosti konstruktivně pomoci v těchto zmatečných dobách (někteří z našeho centra si ještě pamatují z tzv. režimních časů, že pouze konstruktivní kritika je ta, která se v lepším případě připouští), jsme v našem Zet Center for Contemporary Arts–Libušín dospěli k závěru, že bychom si měli vzít ponaučení z albánského řešení televizní problematiky. Tam totiž, věrni právě demokratickým tradicím, vyslechli hlas lidu a jeho stanovisko dokonce povýšili až do samotného názvu jednoho televizního kanálu. Myslíme, že by se stejný název hodil i do Čech (určitě by šlo vymyslet i pěkné logo). Dokonce pro všechny stanice, což konstatovat nás mrzí, protože i v našich řadách se nacházejí televizní maniaci. Zbývá, pokud se obecné i odborné mínění přikloní k našemu návrhu, zjistit, jestli tento název nemá albánská strana patentovaný. Další mezinárodní soudní spory by totiž mohly televizní průmysl v Čechách již definitivně položit. Možná však, že to je právě to řešení, které by zejména těm závislejším přineslo nečekanou a až nepředstavitelnou úlevu.
M.Z., 27. 1. 2001, Libušín

ZCCA–Libušín vypisuje dne 7. 2. 2001 mezinárodní anonymní soutěž na logo pro českou/é televizní stanici/e: …NESER, TV!
Ideový záměr: logo by mělo jakýmikoli prostředky vyjádřit navrhovaný název.
Poslání: Nový název i logo musí — neustále na očích — připomínat divákům (i nekoncesionářům, např. emigrantům při návštěvě staré vlasti, dokonce i cizincům vládnoucím českým jazykem, nebo alespoň jeho jedním slovem), že by měli být neustále ostražití, jestli sledovaná stanice nepřekročila už všechny meze podceňování inteligence a vkusu diváka. Stejně tak by měla být mementem i televizním pracovníkům, aby nezneužívali toho, že jsou zvýhodněni tím, že vysílání jde jen jedním směrem.

Podmínky:
1. V návrzích musí být uvažovaná varianta bez číslice (…NESER, TV!) i varianta s číslicí (…NESER, TV! 1, …NESER,TV! 2, …atd.).
2. Soutěžní návrh může pracovat i s umístěním a velikostí loga. Jediným ohraničením nechť je velikost obrazovky.
3. Každý soutěžní návrh musí být označen heslem. Součástí každého návrhu musí být zapečetěná obálka (označená tímtéž heslem) obsahující jméno/a autora/ů návrhu a kontaktní adresu/y, telefon/y, e-mail/y.
4. Jeden účastník může poslat více návrhů.
5. Soutěžní návrhy nesmí být menší než formát A5 a větší než formát B0. Musí být dvojrozměrné. K trojrozměrným návrhům bude přihlédnuto jen v případě nevšedního uměleckého řešení.
6. Soutěžní návrhy zašlete na adresu ZCCA–Libušín, P. O. BOX 21, 273 06 Libušín, Česká republika. Razítko by nemělo mít pozdější datum než 1. 7. 2001
7. Soutěžní návrhy se stávají majetkem ZCCA–Libušín, které má právo s nimi dále volně nakládat. Vystaveny mohou být jen za předpokladu, že budou uvedena jména autorů, pokud autoři nebudou chtít zůstat utajeni.

Vyhodnocení:
Soutěž vyhodnotí mezinárodní jury složená z odborníků tří kontinentů. Jména komisařů budou zveřejněna až po vyhlášení vítěze, a to jen v případě, že s tím komisaři budou souhlasit. Návrhy budou oceněny následovně:
1. Ze zaslaných návrhů bude vybráno dvanáct. Z nich budou vybrány tři a u nich určeno pořadí.
2. Autoři vítězného návrhu obdrží smlouvu o smlouvě budoucí na 50% zisku, pokud se ZCCA–Libušín podaří prosadit změnu jména české veřejnoprávní, nebo soukromé televizní stanice vysílající v České republice (případně na Slovensku) a prodat tento vítězný návrh loga jejímu vedení.
3. Autoři prvních tří oceněných návrhů obdrží nahrávku zkušebního vysílání s jejich logem.
4. Autoři dvanácti vybraných návrhů obdrží pozvánku na tiskovou konferenci a následnou NESER PARTY pořádanou po vyhlášení vítěze.
5. Všichni zúčastnění autoři (jestli jejich počet nepřekročí 24, pokud ano, pak jen prvních 24) obdrží sadu pohlednic: “ANONYMUS PRAGENSIS”.
6. Vybrané návrhy budou zveřejněny jako součást odborné recenze na stránkách uměleckého tisku (Umělec, Z-Art).
Všichni účastníci soutěže budou vyrozuměni s jejími výsledky nejpozději do 11. 11. 2001.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona Činy, přečiny a myšlenky Perského krále Medimona
V oblasti kultury již není nic, co by nebylo použito, vyždímáno, obráceno naruby a v prach. Klasickou kulturu dnes dělá „nižší vrstva“. Ve výtvarném umění jsou někdy umělci pro odlišení nazýváni výtvarníky. Ostatní umělci musí hledat v jiných vodách a bažinách, aby předvedli něco nového, jiného, ne-li dokonce ohromujícího. Musí být přízemní, všední, političtí, manažerští, krutí, hnusní nebo mimo…
Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
04.02.2020 10:17
Kam dál?
jinde - archeologie
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje  (generace narozená kolem roku 1970)
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje (generace narozená kolem roku 1970)
Josef Jindrák
Kdo je S.d.Ch? Osoba mnoha zájmů, aktivní v několika oblastech. V literatuře, divadle, hudbě, svými komiksy a kolážemi i ve výtvarném umění. Především je to básník a dramatik. Svou povahou a rozhodnutím solitér. Jeho tvorba se neprotíná s aktuálními trendy. Vždy staví do popředí osobní výpověď, která však může mít i velmi složitou vnitřní strukturu. Je příjemné, že je to normální člověk a…
Číst více...
jinde - poezie
THC Review a zavržená minulost
THC Review a zavržená minulost
Ivan Mečl
My jsme pátá světová strana! Pítr Dragota a Viki Shock, Fragmenty geniality, květen a červen 1997 Viki vlastně přišel, aby mi ukázal kresby a koláže. Jen jako doplněk mi dal k nahlédnutí samizdatové THC Review z konce devadesátých let. Když mne zaujalo, vyděsil se a řekl, že tahle tvorba je uzavřenou kapitolou, ke které se nechce vracet. Kresby z barů, občerstvoven a hospod jsme se ihned…
Číst více...
cena
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
„Mluví-li se v našich dobách o umění, obvykle se mluví o jeho umístění v subjektivitě nebo objektivitě, o tom, jak vyjadřuje život, anebo o tom, jak životu pomáhá. Pomíjí se při tom, že jde o ten zvláštní druh konání v subjektivitě a ten zvláštní druh konání v objektivitě, jež je právě uměním a ničím jiným. Snad se to pokládá za příliš samozřejmé, snad za málo významné. Ale to je právě to…
Číst více...
birthing pains
Kdo se bojí mateřství?
Kdo se bojí mateřství?
Zuzana Štefková
Zmnožení definic „matky“ je zároveň místem zesíleného útlaku a potenciálního osvobození.1 Carol Stabile Psal se rok 2003 a v houštinách lesa Lapák na Kladně postávala u cesty žena v pokročilém stádiu těhotenství. V rámci výstavy Umělci v lese mohli kolemjdoucí zahlédnout záblesk jejího klenutého břicha, které v exhibicionistickém gestu odhalovala speciálně pro ně. Právě tahle performance Lenky…
Číst více...
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
2004, 30.5 x 23 cm (7 pages), Pen & Ink Comic
Více informací...
1 788 EUR
1 842 USD
Ne každý se odváží podstoupit cestu do neuspořádaných oblastí svého emocionálního života. Je to pouť do neznáma, na vlastní...
Více informací...
14,90 EUR
15 USD
15cm x 21 x 0,7 cm / 32p / sérigraphie 4 passages couleur / 200 ex
Více informací...
10 EUR
10 USD
1995, 35.5 x 43 cm (3 Pages), Pen & Ink Drawing
Více informací...
894 EUR
921 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS LONDON

 

SKLAD
Arch 8, Resolution Way, Deptford

London SE8 4NT, Spojené Království
Otevřeno na objednávku.

 

KANCELÁŘ
7 West Street, Hastings
East Sussex, TN34 3AN
, Spojené Království
Open on appointment
 

Ivan Mečl
ivan@divus.org.uk, +44 (0) 7526 902 082

DIVUS
NOVA PERLA
Kyjov 37, 407 47 Krásná Lípa
Česká Republika

divus@divus.cz
420 222 264 830, +420 602 269 888

Otevřeno denně od 10:00 do 18:00
a na objednávku.

 

DIVUS BERLIN
Potsdamer Str. 161, 10783 Berlin, Germany

berlin@divus.cz, +49 (0) 1512 9088 150
Otevřeno na objednávku.

 

DIVUS VÍDEŇ 
wien@divus.cz
DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz
DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz
DIVUS MOSKVA & MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus 23.05.-17.06.2017 STU MEAD & MIKE DIANA IN PARIS