Časopis Umělec 1998/5 >> Gennaro de Pasquale | Přehled všech čísel | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Gennaro de PasqualeČasopis Umělec 1998/501.05.1998 Lenka Lindaurová | nové tváře | en cs |
|||||||||||||
nar. 1969 ve Francii, vystudoval uměleckou školu v Lyonu, kde realizoval v devadesátých letech několik samostatných výstav, je držitelem ceny Nadace Jeana-Claude Reynala v Bordeaux, nyní žije v Montrealu
Gennaro de Pasquale se kromě malířské tvorby věnuje také sochařství a realizuje divadelní instalace. Jeho spolupráce s divadlem se odráží v narativnosti jeho volné tvorby. Obrazy z loňského roku dokumentují Gennarovu soustředěnost na lidskou figuru, která jako napůl mystický přízrak vystupuje z autorova podvědomí a sděluje mu, co se v něm odehrává. Jakoby autor ani sám nebyl tvůrcem svých příběhů, ale vyprávěly je postavy, které mimoděk vytvořil. Přízračnost a uzavřenost jeho postav, charakteristický stav spánku (či smrti) mohou vést k přirovnání tvorby Gennara de Pasquale k práci Igora Korpaczewského, ačkoli jejich forma je značně odlišná. Duchovní náboj jejich příběhů je však velmi blízký. U Gennara je ale také kromě existenciálních otázek přítomen prvek sociální, jenž se velmi přímočaře zhmotňuje i v použitých materiálech (například v uvolněných malbách na několik vrstev igelitu a fólie, nebo v použití banálních předmětů a jejich konfrontace se subtilní malbou). Jednoznačnost sdělení je často podmíněna i proklamativním nápisem, který je součástí obrazu. Gennaro tak promlouvá naléhavým jazykem autorů středověkých lidových komiksů, trochu své diváky pronásleduje i straší. (lin)
01.05.1998
Doporučené články
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář