Časopis Umělec 2001/2 >> Patricie Fexová | Přehled všech čísel | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Patricie FexováČasopis Umělec 2001/201.02.2001 Lenka Lindaurová | nové tváře | en cs |
|||||||||||||
*1975, vystudovala Akademii výtvarných umění v Praze, ateliér malířské školy 2 u V. Skrepla.
Patricie Fexová nemá natolik vyhraněný rukopis, abychom její práce ihned poznali. O to může být větší překvapení, když se po malbách s vyždímaným prádlem či zákoutím ateliéru setkáte se ztopořeným Billem Gatesem v trávě anebo třeba s asfaltovým černým slimákem delším než metr. Letošní diplomovou práci pojednala Fexová víceméně fotograficky. Série bunkrů dodělávaných v počítači se neobrací k minulosti jako traumatickému tématu. Autorka v nich dnes už vidí jen vizuálně zajímavé objekty, které vlastně nikdy k ničemu nebyly a nebudou. Zachází s nimi proto jako v jednadvacátém století: vejdou se jí do sci-fi příběhu, ve kterém je válka jen mediální pojem. Bunkry propojuje se skleníkem, vytváří kolem nich landartové louže. Z fotografií rovněž retušuje všechny projevy minulé civilizace jako telegrafní dráty i lidi. Těmto fotografiím předcházela australská série Prehistorická zákoutí, která vznikla pouhým překrytím několika negativů. Výsledný dojem působil jako ze zdokonaleného ateliéru Karla Zemana, zároveň vyvolával pochybnosti, nakolik jednotlivé záběry ještě souvisí se skutečností a co divák opravdu vidí. Dvě nejnovější velkoformátová díla odkazují k posunutému významu malby v konfrontaci s novými médii. Pečlivá malba koně a lesa s ohněm jako by vypadla z tapety snobské zálesácké chaty. Je tak divná, až je hezká. Varuje před rizikem přesycení obrazovými vjemy a jejich zdánlivě snadnou odlišností.
01.02.2001
Doporučené články
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář