Časopis Umělec 2006/2 >> Václav Girsa | Přehled všech čísel | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Václav GirsaČasopis Umělec 2006/201.02.2006 Jiří Ptáček | nové tváře | en cs |
|||||||||||||
Jestli hledáte malíře, kterému se dá věřit zapálení pro věc, nepřehlédněte Václava Girsu. Jeho obrazy jsou rozmanité, brutální, vtipné.
Girsa se necenzuruje a maluje krajinky, chalupy, sopečné erupce, metalové kapely, abstrakce nebo kocoury. Nebojí se past a štětcových gest, k plátnu se v podstatě chová hrubě. Obvinění z přemíry delirického punku a záměrného diletantismu umí vyvrátit zralými zkratkami a pevnou výstavbou v portrétech či květinových zátiších. S úplnou samozřejmostí si pohraje i s jazykem geometrie a najde natolik nevyvážené kompozice, že by mu je ortodoxní konkretisté mohli závidět. Girsovy obrazy vycházejí z osobních prožitků, ale střídáním střídmého pozorování a exaltovaného prskání z nich činí obecnější zprávu. Jako by bylo důležité, že není zatížen dvěma obvyklými traumaty malířů: traumatem coby tématem obrazů a traumatem z malby jako takové. Pokud už Girsu něco zaujme, věnuje se tomu buďto s maximálním zalíbením, anebo s nadšením z destrukce. Václav Girsa (nar. 6. října 1969 v Praze) studuje na Akademii výtvarných umění v Praze, v malířském ateliéru Vladimíra Skrepla.
01.02.2006
Doporučené články
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář