DIVUS PRAHA: Vánoční večírek v Divusu
Vánoční večírek v Divusu

Vánoční večírek v Divusu

20.12.2013 18:00

Carl Segan | en

Parta Analog (67') -- začátek promítání v 18.00
 
Česká televize si u Martina Duška objednala "laskavý pořad k poctě 60. výročí založení ČST". Martin Dušek, režisér, kterého předtím zatkli při natáčení dokumentu Mein kroj na srazu sudetských němců, protože byl oblečen ve vlastním monstrózním kroji a při natáčení dalšího filmu Rozezlení byl obviněn z pošlapání památky obětí lidického masakru, rád výzvu přijal. Přichází s konceptem "dokureality show" jejíž subjekty jsou osmdesáti až devadesátiletí bývalí pracovníci ČST, kteří po desítkách let mimo televizi dostávají "poslední šanci natočit televizní pořad". Matadoři se práce chápou s velkým nasazením a částečně pomocí analogové techniky vytvářejí své programové pásmo. Potýkají se nejen s technickými problémy, schopnostmi omezenými stářím ale i osobními animozitami, které znovu ožijí. Dušek se svým vlastním štábem sleduje přípravy pořadu a pokouší se skládat portrét televizáctví a televize, ukázat iluze a dilemata spojená s prací v televizi obecně a v totalitní společnosti zvlášť. Výsledný film je parafrází moderních televizních "formátů" a zároveň je naplňuje tak, že byl Dušek v televizi pochválen. Selhal ve svém záměru, nebo naopak nastavil televiznímu molochu rafinované zrcadlo?
 
 
 
 
Ruce naší Dory -- začátek koncertu v 20.00
 
"Tak jednou provždy než zatajím dech
tohle není hudba, tohle není zpěv
je žemlovka ztuchlá, to podzemní let
je žeroucí motýl, to kvetoucí sněť"




20.12.2013 18:00

Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Le Dernier Cri  a černý penis v Marseille Le Dernier Cri a černý penis v Marseille
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.