Časopis Umělec 2003/3 >> VERONIKA ŠRAMATYOVÁ Přehled všech čísel
VERONIKA ŠRAMATYOVÁ
Časopis Umělec
Ročník 2003, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

VERONIKA ŠRAMATYOVÁ

Časopis Umělec 2003/3

01.03.2003

Mira Keratová | nové tváře | en cs

nar. 1977, absolventka ateliéru voľnej tvorby prof. Daniela Fischera na VŠVU v Bratislave (2003).

Ešte počas štúdia realizovala, medzi inými i spoločný projekt s Anetou Monou Chisou ARTODAY (2001), kde rôznofarebnými flitrami manipulovali - banalizovali chronicky známe diela súčasného umenia, reprodukované v tejto knihe. V rámci akcie Biely papier (2000, Bratislava) vylepovala, roznášala do súkromných poštových schránok, alebo v centre mesta rozdávala prekvapeným okoloidúcim čisté biele “reklamné letáky”. Jej jednodňová akcia v Potravinách, kde úspešne predávala špeciálne balené rozkúskované potraviny v adekvátnych tj. minimálnych cenových reláciách, bola súčasťou projektu Gallery By Day (2001, Bratislava). Podobne k živému vstupu diváka do diela – dotyku, olizovaniu a pod. nabádal cukrový povrch objektu Sweet Bed – postele prezentovanej na výstave NYBÜVITT (GJK, Trnava 2002). Stopy divákov boli počas výstavy zahladzované, a tak sa každý mohol konfrontovať s výzvou k novej a nečakanej inter– blízky reklamnej rétorike Príď a vyhraj (Galéria Medium, Bratislava 2003) bol realizovaný ako mediálne propagovaná súťaž s masovou účasťou. Vernisáž výstavy Dovolenka snov bola spojená s losovaním výhercu spomedzi návštevníkov vernisáže, ktorý sa v spoločnosti autorky zúčastnil 5dňového poznávacieho zájazdu do Paríža. Priebeh losovania a celého pobytu bol detailne zdokumentovaný a prezentovaný. Katalóg k výstave má formu pohľadnicového leporela odkazujúceho na známe parížske suveníry. Okrem týchto neokonceptuálnych tendencií je u autorky badateľný neustály záujem o médium maľby, využívajúc jej hyperrealistický jazyk, artikulujúc ním ďalšie významy a vrstvy, ako to dokazuje aj posledný Projekt 19, kde vrámci výstavy This is my place (2003, Banská Bystrica,) vystavila 19 hyperrealistických malieb svojich doterajších bydlísk – vchodov alebo brán domov. Svojou malou mierkou, rámovaním a samozrejme najmä technickým prevedením silne evokujú sériu odosobnene dokumentačných, ne-nostalgických fotografií.

Mira Keratová




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem Zkažený / Rozhovor s Jimem Hollandsem
„Musíš člověku třikrát potřást rukou a přitom mu upřeně hledět do očí. To je způsob, jak si s jistotou zapamatovat jméno. Takhle jsem si postupně pamatoval jménem pět tisíc lidí, kteří kdy přišli do Horse Hospital radil mi naposledy Jim Hollands, autor experimentálních filmů, hudebník a kurátor. Dětství prožil v těžké sociální situaci a často žil na ulici. Živil se také jako dětský prostitut a…
Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
Le Dernier Cri  a černý penis v Marseille Le Dernier Cri a černý penis v Marseille
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…