Umělec 2/2010 Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2010, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Články

1 | 2 | 3 | Next
Jekatěrinburg: po stopách jedné cesty Alena Boika | in transition | 01.02.2010
JEKATĚRINBURG: PO STOPÁCH JEDNÉ CESTY
Jekatěrinburg je město, které se právem může považovat za významné, alespoň ve vztahu k fenoménu In Transition. Je to město, v němž každý návštěvník hledá bod, který leží přesně na hranici kontinentů, vždyť je na Uralu a všichni si chtějí stoupnout tak, aby byli jednou nohou v Evropě a druhou v Asii. Je to město, které se právem může pyšnit největším počtem členů carské rodiny na metr čtvereční.…
Zlín: neříkejte tomu utopie aneb Zahradní město továrníka, který sny proměnil ve vteřiny Alena Boika | in transition | 01.02.2010
ZLÍN: NEŘÍKEJTE TOMU UTOPIE ANEB ZAHRADNÍ MĚSTO TOVÁRNÍKA, KTERÝ SNY PROMĚNIL VE VTEŘINY
Moje seznámení se Zlínem proběhlo zrovna ve chvíli, kdy jsem připravovala materiál o Jekatěrinburgu, městě, které je známé svými konstruktivistickými architektonickými památkami. Obě města se mohou pyšnit tím, že v nich byly realizovány Ideje, a nehledě na to, co se od té doby stalo, jejich architektura je svědectvím Utopie. Rozdíl je v tom, že Jekatěrinburg (sovětský Sverdlovsk) se stal jednou…
Poslední kejklíř  na památku  B. U. Kaškina Alexander Shaburov | in transition | 01.02.2010
POSLEDNÍ KEJKLÍŘ NA PAMÁTKU B. U. KAŠKINA
Ruský fluxus a avantgarda v ústním podání Provinčním géniům je souzeno umírat, aniž by vešli ve známost. Právě proto dnes i v rodném Sverdlovsku (Jekatěrinburgu) jen málo lidí ví, kdo byl B. U. Kaškin (1938 – 2005), abstraktní fotograf, konceptuální básník, performer a mnoho dalšího. Dokázal obalamutit několik generací a během života se stal známým minimálně v půlce Ruska (samozřejmě ne v hlavním…
Zapomenutá utopie Darja Kostina | in transition | 01.02.2010
ZAPOMENUTÁ UTOPIE
Vznik výrazného architektonického stylu, sovětského konstruktivismu, ve dvacátých letech je spojen s celou řadou určujících podmínek, které rozhodně nebyly náhodné. Na začátku 20. století byla v Rusku patrná nutnost sblížení formy a obsahu architektonické výstavby. Chybějící spolupráce mezi technickou a uměleckou sférou vedla ke krizi, jež vyústila v očividnou degradaci architektury. Hledání…
godspeed you! black emperor Adam Nenadál alias Aran Epochal | The End of the Western Concept | 01.02.2010
GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR
Obaly desek, na nichž není ani název kapely, ani alba. Mediální prezentace omezená na minimum. Oficiální fotky skupiny? Neexistují. A hudba samotná? Předlouhé a na první poslech náhodně „posbírané“ kompozice bez zpěvu a čitelné rytmické struktury. Godspeed You! Black Emperor dělali vždy všechno naopak. Místo komunikace s okolním světem kolem sebe vystavěli těžko proniknutelnou pavučinu mýtů,…
Sbohem arkádie  práce Geda Quinna Jane Neal | The End of the Western Concept | 01.02.2010
SBOHEM ARKÁDIE PRÁCE GEDA QUINNA
Ztracený ráj: Člověk navždy vyloučený z pozemského Ráje, který pro něj Stvořitel zamýšlel. Víme, co následovalo: stud, nenávist, vyhnanství v nehostinné pustině a bratrovražda. Lidský rod zakusí povodeň, hladomor, válku, zajetí a tyranii. Ať už jsme či nejsme nábožensky založení, příběh vyhnání z Ráje a jeho následků je zakořeněn hluboko v naší západní psýché. Mlhavé nebo jindy naléhavé uvědomění…
Autopsia čili O smrti a spáse Dejan Sretenović | The End of the Western Concept | 01.02.2010
AUTOPSIA ČILI O SMRTI A SPÁSE
Autopsia pochází odnikud. Nemá místo původu ani adresu. Představila se poprvé v roce 1980 časopisy pro fanoušky Bank Rot a Prose Selavy, dodnes nebyla sepsána její historie, dostupné informace o ní jsou vzácné a omezují se na několik publikovaných textů a reprodukcí. Je z principu nekomunikativní, hermetická a elitářská a nezajímají ji účinky jejího umění. Má kultovní status v úzkém kruhu…
Estetické kvality úpadku Donna Howard | The End of the Western Concept | 01.02.2010
ESTETICKÉ KVALITY ÚPADKU
Kolektiv časopisu Umělec uspořádal před nedávnem v Bohemian National Hall (České národní budově) v New Yorku akci tematizující „konec západního konceptu“. Její součástí byla i moderovaná diskuze, která podnítila množství originálních úvah o tom, jaký význam má se na tomto konceptu dále aktivně podílet, a jestli nejsou v dnešní době nosnější díla umělců, kteří se vůči němu staví kriticky. Will…
Největší olejomalba na světě je pro všechny co sedli apokalypse na tenkej led Ivan Mečl wrote this for his grandfather | The End of the Western Concept | 01.02.2010
NEJVĚTŠÍ OLEJOMALBA NA SVĚTĚ JE PRO VŠECHNY CO SEDLI APOKALYPSE NA TENKEJ LED
Goldman Sucks, Marryl Lynch, Mad-off a další... proboha kdo by takhle šíleně znějícím firmám svěřil peníze? Vždyť mají zmar a bláznovství už v popisu. George Soros Už nepotřebujeme cenzuru. Stačí, že na nás dohlíží sebereflexe, zodpovědnost, míra... ňákej Míra, dědo!, o-h-l-e-d-u-p-l-n-o-s-t, cit a vědomí vlastních kvalit a schopností. No to je sebecenzura, a pak příde sebekultura. Ale co nás…
V Číně s Jérômem Sansem Palo Fabuš, Ivan Mečl | čina | 01.02.2010
V ČÍNĚ S JÉRÔMEM SANSEM
Čínské umění proniká do západních galerií již od 90. let. Děje se tak ale výhradně institucionálními cestami nebo prostřednictvím soukromých nadnárodních galerií-korporací. To ve většině případů znamená přísný a ne zcela svobodný výběr, s věčně opakujícími se jmény a především západní kurátorskou optikou bez jediné špetky živelnosti a spontánnosti. Lze tedy právem očekávat, že výstupům práce…
1 | 2 | 3 | Next

04.02.2020 10:17
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
21,5 x 30 x 1 cm / 32 pages / sérigraphie 14 passages / 200ex
Více informací...
35 EUR
37 USD
1993, 28.5 x 42 cm (4 Pages + alt. ending 3 Pages), Pen & Ink Comic
Více informací...
1 800 EUR
1 911 USD
Toxic Pfarding, 1995, acrylic painting on canvas, 24 x 20 cm, on frame
Více informací...
900 EUR
956 USD
The Immortal Man Bag Journal of Art | Complete collection of printed editions. Featuring Man Bag No.6 for the first time | Text...
Více informací...
33 EUR
35 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS
NOVÁ PERLA

Kyjov 36-37, 407 47 Krásná Lípa
Česká Republika

 

GALERIE
perla@divus.cz, +420 222 264 830, +420 606 606 425
otevřena od středy do neděle od 10:00 do 18:00
a na objednávku.

 

KAVÁRNA A KNIHKUPECTVÍ
shop@divus.cz, +420 222 264 830, +420 606 606 425
otevřena denně od 10:00 do 22:00
a na objednávku.

 

STUDO A TISKÁRNA
studio@divus.cz, +420 222 264 830, +420 602 269 888
otevřena od pondělí do pátku od 10:00 do 18:00

 

NAKLADATELSTVÍ DIVUS
Ivan Mečl, ivan@divus.cz, +420 602 269 888

 

ČASOPIS UMĚLEC
Palo Fabuš, umelec@divus.cz

DIVUS LONDÝN
Arch 8, Resolution Way, Deptford
London SE8 4NT, Velká Británie

news@divus.org.uk, +44 (0) 7526 902 082


 

DIVUS BERLÍN
berlin@divus.cz
 

DIVUS VÍDEŇ
wien@divus.cz
 

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz
 

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz

DIVUS MOSKVA A MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus Stavíme pro tebe Národní galerii! Pojď do Kyjova u Krásné Lípy č.37.