Umělec 1/2012 | Přehled všech čísel | ||||
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
Číst více
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
Číst více
"V nejlepší diktátorské tradici se Mugabe zabarikádoval ve svém luxusním paláci v Harare. Ulice, která vede kolem tohoto obrovského, vysokou zdí a ostnatým drátem obehnaného pozemku, je v noci uzavřena. Přes den se sice smí a musí po této důležité městské dopravní tepně projíždět, ale běda tomu, kdo zastaví nebo fotografuje! Již několik lidí za to zaplatilo životem."
Číst více |
Zobrazit celý obsah
Octavian Esanu sleduje přijímání a odmítání „amerického“ v neamerickém prostředí na pozadí nejednoznačně chápané svobody a historicky stoupajícího sebevědomí amerického umění, které dost možná stojí za zdánlivou univerzalitou pojmu „současné umění“. Kde kolonializace ducha zdůrazňováním současnosnosti ještě naráží na odpor, předurčuje přitažlivost amerických bot možná nejsilnější export – obaly, krabice, rámy a vozidla.
Číst více
Příběh posledního Žida na světě. Kniha bez jediného použití slova Žid. Publikace, jejíž překlad hrozí pogromem. Story přehypovaného náboženství a hypochondrického otce. Vyprávění, které je vtipem, witzem a žertem. Eschatologický román-golem o přežití nedokončením, nedořečením.
Číst více
Zaslat tištěné číslo časopisu Umělec:
|