Články
|
Ivan Mečl
|
editorial
|
01.04.2007
|
MY VŠICHNI CHCEME SUV
|
Evropská unie nebyla vytvořena pro regionální kulturní zájmy, ale pro volný přeshraniční pohyb investic. Pokud máte plnou peněženku nebo platební kartu, pak jste investice. U občana EU se to předpokládá, a tak může, kam chce. Chudáky tady nechceme, a tak je na východě unie železná opona. Jen se jí tak neříká. Je to ošklivé slovo. Národní státy chudnou, korporace bohatnou a není na tom v… |
|
Chris Gill
|
umělec
|
01.04.2007
|
V UTAJENÍ S LUCIANOU LAMOTHE
|
Ve škole jsem nesnášel vynucenou poslušnost. Reagoval jsem na ni tak, že jsem se přátelil s dětmi, které měly spíše sklony k působení chaosu než k učení. Strkali jsme chlupy do svačiny, házeli bláto do vlasů a zdravě jsme přehlíželi školní osnovy. Takové děti jsou v každé škole. Když jsem přešel do profesionálního světa, překvapilo mě, jak hluboko a systematicky je tento útlak zakořeněný… |
|
Lenka Vítková
|
profile
|
01.04.2007
|
VIDÍM, SLYŠÍM, HOŘÍM / PÁR POZNÁMEK KE SKULPTURÁM MILANA KUNCE
|
Milan Kunc žije tři roky v Praze ve svém letenském bytě, ale není proto pražským nebo českým malířem. Rozsáhlý katalog Milan Kunc obrazy 1973–2006 vydaný letos nakladatelstvím Kant prochází Kuncovu tvorbu časově po místech působení: Düsseldorf, Kolín nad Rýnem, Los Angeles, New York, Milán, New York, Řím, Toskánsko, Kolín nad Rýnem, Schlosstal, New York, Praha… Kunc je světový umělec, který má… |
|
Ruth Estévez
|
interview
|
01.04.2007
|
ROZHOVOR S ISRAELEM MOROU
|
Mexický umělec Israel Mora šel vždy dvojí cestou, jak z formálního hlediska, tak z hlediska obsahu svých akcí a performancí z posledních let. Město Ciudad de México, kde žije, značně ovlivňuje jeho práce, které skrze přetvářku performancí znázorňují okraje společnosti. Jeho vlastní tělo funguje jako reálná základna inscenovaných situací. Dlouhá kariéra Israela Mory zahrnuje jednak … |
|
Irving Domínguez
|
männlichkeit
|
01.04.2007
|
UMĚLÁ MASKULINITA ?
|
Ohlasy 49: Metabolismo alterado
People where / I come from / they survive without feelings or blood / I never could / was stoned to death / but I'm still living Morrissey, He cried
Fotodokumentace k performaci 49: Metabolismo Alterado (49: Změněný metabolismus) Héctora Falcóna1 fascinovala v letech 2000 a 2001 mexické kulturní publicisty.2 Umělec kromě uvedených záznamů také zpracoval… |
|
Petr Brožka
|
fashion
|
01.04.2007
|
MELANCHOLIA X
|
Renesance emocionality patrná ve výtvarném umění poměrně dlouhou dobu jen nenápadně sekundovala majoritním kulturním konvencím. V aktuálním světě umění se s mnohdy komplementárními konvencemi již mísí. Tato emocionalita metamorfovaná konvencí „odosobnění“ je paradoxně prosta emocionálního projevu, proto je často spojovaná s termíny jako „póza“ a „povrchnost“, které však nemusí být nutně… |
|
Lenka Dolanová
|
seeing
|
01.04.2007
|
NEVĚŘIT VLASTNÍM OČÍM
|
„VE SVÉM UMĚNÍ JSEM SE DOSTAL K BODU, KDY VEŠKERÉ OBRAZY, KTERÉ VYTVÁŘÍM, EXISTUJÍ POUZE V MOZKU.“
Alfons Schilling obývá prostorný byt nedaleko vídeňského nádraží Westbahnhof. Vypravila jsem se za ním v lednu roku 2007, abych se dozvěděla víc o jeho experimentech s Woodym Vasulkou, s nímž v 60. letech krátce sdílel v New Yorku ateliér. Pro oba bylo toto období společných her a vzájemného… |
|
Ivan Mečl
|
interview
|
01.04.2007
|
NEVIDITELNÝ PARLAMENT
|
„KEIN MENSCH KAPIERT, WAS DAS EUROPARLAMENT IS“, Robert Birnbaum
Na začátku devadesátých let filosof Mirek Vodrážka ve svých textech naznačoval, inspirován Lao‘c, že nejlepší vláda je ta, o které občan neví, že ji má. Možná ani netušil, jak blízko je doba, kdy se tahle jeho představa naplní. Evropský parlament je skutečně něco, o čem nevíme. Znám jen pár lidí, kteří ho viděli zevnitř. Ale… |
|
Clemens Foscher
|
banking and finance
|
01.04.2007
|
ERSTE BANK
|
Rakouské podniky v posledních letech silně profitovaly z přebírání firem v nových zemích Evropské unie. Skupina Erste Bank, která v sedmi zemích skoupila dříve státní banky, je takovým příkladem úspěšné „Ostexpanze“. Činnost Erste Bank Stiftung ve střední a východní Evropě charakterizují sponzoringové aktivity v oblastech umění, kultury, sportu, sociální a evropské integrace. Za tím však … |
|
Mariana Serranová
|
conceptual visions
|
01.04.2007
|
STRATEGIE FUNKČNÍHO MODELU TRANZIT DISPLAY - PROJEKT PRO SOUČASNÉ UMĚNÍ A KULTURU
|
9. listopadu 2007 byl v Praze v Dittrichově ulici vernisáží výstavy mexického umělce Ericka Beltrána zahájen provoz společných prostor dvou vlivných partnerů: české buňky iniciativy tranzit a galerie Display. Před zahájením proběhla v kině Světozor performance Jána Mančušky Jestli je na mně něco dobrého, jsem to jen já, kdo to ví. Hned týden po otevření následovala v nových prostorách… |
|