DIVUS PRAHA: Umelec is blocking its app for smartphones and goes back to paper | |||||||||||||
|
|||||||||||||
Umelec is blocking its app for smartphones and goes back to paper01.10.2016 12:00DIVUS PERLA | en cs |
|||||||||||||
As endless as the trial installation of winrar and as unexpected as Brexit. Such is Umělec magazine and its new publishing strategy prompted by constant staring at a hypnograf and cold showers. Its new presence is disquieting and disgusting. Again trees must die so that the ego may escape electrovirtuality. So that it may wipe clean the dusty shelves of traffickers in text turned fetish, at least for a while. In the new issue of Umělec several contributions come together to address the subject of „London urbanism“. These include, first, a series of articles on the Balfron Tower, the building that allegedly inspired J. G. Ballard‘s High-Rise, recently adapted as a film. A couple of articles and a poem about the famous London tower block aptly combine with a brilliant analysis of urbanism in Ballard’s works. But the new Umělec also sticks to what has already become its classic strategy: massive diversity in content and form. A sci-fi story by Osama bin Laden combines here with a work – stinking à la Bataille – by Justine Frank, a forgotten contemporary of Tristan Tzara. These are joined by an excerpt from a book on the genealogy of debt and the debtor by Maurizio Lazzarato; an essay by Borjana Doda on the civilizational blessings of astronautic perspective; texts by Lenka Klodová and Ivan Mečl to accompany the „masturbatory“ pictures by American artist Stu Mead; a somewhat ominous premonition of the future of 3D printing by Martin Kohout and a critical excursion into the land of the collage-comics Varlén by SdCh.
01.10.2016 12:00
Empfohlene Artikel
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Kommentar
Der Artikel ist bisher nicht kommentiert wordenNeuen Kommentar einfügen