DIVUS PRAHA: LANDSCAPE AT THE END OF TIME | The Image and the Sense of One’s Environment | exhibition | |||||||||||||
|
|||||||||||||
LANDSCAPE AT THE END OF TIME | The Image and the Sense of One’s Environment | exhibition18.06.2016 13:00 - 25.09.2016DIVUS PERLA | en cs |
|||||||||||||
During the whole of the last millenium the Czech landscape did not change as much as during the last century. We are losing the run into the future and so the body of the civilization spills over the landscape. It does not grow high anymore and the idea of building out there in the space slipped through the cracks. Although there is almost no landscape left unmarked by the effects of human work, it would be futile to adopt a critical stance. In our run we have missed the moment of the image when it was possible to stop. We have no choice but to go on running and forget about grasping the landscape as a theme of yet another exhibition as a landscape before the end of History for a long time pleaded for by our philosophers, nor as une sauvage mourned by a desperate native and a handful of baffled environmentalists, a lost battle in which hermetic scholars and romantic artists tried to win over geometry and creativity, a preserve for visitors from other dead planets in sandy and muddy places deserted by our industry, nor from the perspective which opens to the mouse and the homeless from a dirty dip in a thicket. All one has to do, perhaps, it to forget one’s humanity and to observe the landscape as an extraterrestrial viewer watches the surface of a foreign planet, trying to understand its essence or just enjoying the view in an unsentimental way. Without the melancholic wishes of the artists after the end of Time. Simply because there is no need for salvation.
18.06.2016 13:00
- 25.09.2016
Empfohlene Artikel
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Kommentar
Der Artikel ist bisher nicht kommentiert wordenNeuen Kommentar einfügen