Časopis Umělec 2006/3 >> Blesky z čistého nebe Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2006, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Blesky z čistého nebe

Časopis Umělec 2006/3

01.03.2006

Jiří Ptáček | editorial | en cs de

Na tomto čísle jsme pracovali celé léto. Přispěvatelé odjížděli na dovolenou, omlouvali za nedodržené termíny a někdy si třeba zlomili ruku, takže texty vůbec nedopsali. Nová grafička otěhotněla hned po nástupu do práce (gratulujeme) a jedna přispěvatelka zas porodila přesně v den, kdy měla odevzdat článek (gratulujeme). To sice létu nelze přičíst na vrub, ale já ho stejně začal považovat za jedno veliké neštěstí.
Pak přišlo vyúčtování prodeje ze Španělska a my s překvapením zjistili, že se prodalo všechno, co jsme tam poslali. Víc než v Německu, víc než v Británii. Naši Španělé nás asi milují.
Od té doby se všechno začalo v dobré obracet. Nakladatel Ivan Mečl dopsal text o historii Umělce a tak jsme konečně zkompletovali čínský speciál, který se vytiskne v Pekingu. Z Mexika přišla žádost o další zásilku časopisů a katalogů z produkce Divusu, na které dokonce vznikl pořadník. Na redakční radu přišel Václav Magid s tím, že už nebude jenom přispěvatel, ale externí editor. V Německu se Spunk Seipel rozhodl, že posílí náš tamní tým. Jaroslav Krampol si ke starosti o distribuci po Británii přibral péči o příspěvky. Naše dosavadní asistentka Milena Dimitrova se rozhodla dohlédnout na rostoucí distribuční síť v Rakousku. A úplně nakonec do redakce přišel náš pravidelný přispěvatel Tony Ozuna, kterého jsem vždy považoval za Američana žijícího v Praze, přiznal, že je Američan s mexickými kořeny, a přijal nabídku být editorem latinskoamerického čísla, které vyjde začátkem příštího roku.
Samozřejmě, ještě nejsme z nejhoršího venku. Postupně se stěhujeme z pražského Žižkova do pražského Karlína. Je to sice jen něco přes kilometr vzdušnou čarou, ale znamená to přesun několika tun knihoven, obrazových archivů, počítačů, skenerů a plotterů. Finanční situaci by nazval tíživou jen optimista. Ivan Mečl už jí pouze laciné jogurty a Alena Boika zas takovou šlichtu z vloček, o níž si raději myslím, že jde o tradiční běloruský pokrm. Tento časopis vede k reálnému pohledu na kulturu a zdravé stravě.
Obojího se vlastně týká i má poslední poznámka. Téměř na chlup stejně s tímto Umělcem se na trhu objeví první československé vydání časopisu Flash Art. Do domácích poměrů po delší době vstoupí silný subjekt a bude zajímavé sledovat, do jaké míry zatřese mizivým zájmem česko-slovenské společnosti o současné umění. Říkám si, že jako šéfredaktor časopisu bych se mohl aspoň trochu bát konkurence, jenže já se spíš těším. Jen o jedné věci vážně přemýšlím. Nový Flash Art určitě zmnoží počet reflexí současného umění. Jenže najde dost kvalitních autorů? Jestliže totiž soustavně roste počet umělců a uměleckých událostí, nedá se říct, že by přibývalo uměleckých kritiků. Vytížení těch, kteří již publikují, je navíc veliké. Dopředu by asi nebylo dobré předvídat, co FlashArt změní. Nicméně už jeho vydávání naznačí, zda se mnohaleté volání po větším množství uměleckých periodik opíralo o reálnou představu, čím by se měly naplnit.
Produkce časopisu je běh na dlouhou trať, přičemž cíl nesmí být vidět. Česko-slovenskou verzí Flash Artu vrcholí dlouhodobý zájem italského periodika o naše dvě země. Budeme mu tedy přát, aby ho 15 miliónů potenciálních čtenářů nezklamalo. Byla by to další dobrá zpráva.





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
04.02.2020 10:17
Kam dál?
jinde - archeologie
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje  (generace narozená kolem roku 1970)
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje (generace narozená kolem roku 1970)
Josef Jindrák
Kdo je S.d.Ch? Osoba mnoha zájmů, aktivní v několika oblastech. V literatuře, divadle, hudbě, svými komiksy a kolážemi i ve výtvarném umění. Především je to básník a dramatik. Svou povahou a rozhodnutím solitér. Jeho tvorba se neprotíná s aktuálními trendy. Vždy staví do popředí osobní výpověď, která však může mít i velmi složitou vnitřní strukturu. Je příjemné, že je to normální člověk a…
Číst více...
jinde - poezie
THC Review a zavržená minulost
THC Review a zavržená minulost
Ivan Mečl
My jsme pátá světová strana! Pítr Dragota a Viki Shock, Fragmenty geniality, květen a červen 1997 Viki vlastně přišel, aby mi ukázal kresby a koláže. Jen jako doplněk mi dal k nahlédnutí samizdatové THC Review z konce devadesátých let. Když mne zaujalo, vyděsil se a řekl, že tahle tvorba je uzavřenou kapitolou, ke které se nechce vracet. Kresby z barů, občerstvoven a hospod jsme se ihned…
Číst více...
cena
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
„Mluví-li se v našich dobách o umění, obvykle se mluví o jeho umístění v subjektivitě nebo objektivitě, o tom, jak vyjadřuje život, anebo o tom, jak životu pomáhá. Pomíjí se při tom, že jde o ten zvláštní druh konání v subjektivitě a ten zvláštní druh konání v objektivitě, jež je právě uměním a ničím jiným. Snad se to pokládá za příliš samozřejmé, snad za málo významné. Ale to je právě to…
Číst více...
birthing pains
Kdo se bojí mateřství?
Kdo se bojí mateřství?
Zuzana Štefková
Zmnožení definic „matky“ je zároveň místem zesíleného útlaku a potenciálního osvobození.1 Carol Stabile Psal se rok 2003 a v houštinách lesa Lapák na Kladně postávala u cesty žena v pokročilém stádiu těhotenství. V rámci výstavy Umělci v lese mohli kolemjdoucí zahlédnout záblesk jejího klenutého břicha, které v exhibicionistickém gestu odhalovala speciálně pro ně. Právě tahle performance Lenky…
Číst více...
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
1995, 35.5 x 43 cm (1 Page Only), Pen & Ink Comic
Více informací...
450 EUR
490 USD
1995, 35 x 42.5 cm, Pen & Ink Drawing
Více informací...
669,60 EUR
729 USD
Tovární ulice v Ústí nad Labem, 2016, 225 x 150 cm, print on vinyl
Více informací...
580 EUR
631 USD
Fotografická kniha o znovuoživení téměř zaniklého kouzelného lesa vytvořeného roku 1939 rodinou Pivečků. Autorka zachycuje...
Více informací...
8,05 EUR
9 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS BERLIN
v ZWITSCHERMASCHINE
Potsdamer Str. 161
10783 Berlin, Germany
berlin@divus.cz

 

Otevřeno od středy do neděle mezi 14:00 a 19:00
 

Ivan Mečl
ivan@divus.cz, +49 (0) 1512 9088 150

DIVUS LONDON
Enclave 5, 50 Resolution Way
London SE8 4AL, United Kingdom
news@divus.org.uk, +44 (0)7583 392144
Open Wednesday to Saturday 12 – 6 pm.

 

DIVUS PRAHA
Bubenská 1, 170 00 Praha 7, Czech Republic
divus@divus.cz, +420 245 006 420

Open daily except Sundays from 11am to 10pm

 

DIVUS WIEN
wien@divus.cz

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz
DIVUS MOSCOW & MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus 23.05.-17.06.2017 STU MEAD & MIKE DIANA IN PARIS