Časopis Umělec 2002/4 >> Z deníku M. P. Přehled všech čísel
Z deníku M. P.
Časopis Umělec
Ročník 2002, 4
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Z deníku M. P.

Časopis Umělec 2002/4

01.04.2002

Alenka Kotzmanová a Michal Pěchouček | umělci sobě | en cs

3. června 2002
…rozkoš, jarní nálada, děkující stav. Málem bych tomu nevěřil, ale je to realita: stojím před novým rozhodnutím, před novým zlomem. A to jsem si myslel, že je konec a jen bloudím.
Úžasný, slastný pocit, že stojím před novou obtíží, je tu znovu, je zase tady. A díky čemu?
Přišla mi zpráva, že všechno bude O.K. Musím zavolat A.K. a zítra se s ní sejít.

4. června 2002
Nebe se znovu otevřelo. Byl jsem tak konvenční. Teď ale přijde očista /ne, ona musí přijít/
– čistá forma, spojení obou částí. Musí se to podařit, podaří se to, pokud seženu ještě nějaké igelitky a pokud se nedám strhnout opojením a zmatkem, jež mne vzdalují od mého já.
A.K. mi řekla, že také nemá konkrétní vizi, ale zatím musí čekat, až myšlenky dozrají. Byla nadšena mými igelitkami a měla snad na mysli to samé – nedělat nic záměrně krásného !
5. června 2002
Den tichého soustředění, četby, klidu a pohrouženosti do sebe sama.

6. června 2002
Dostal jsem se z těžké nervozity pomalu zpět do svého klidného rytmu.
Zítra tedy odjíždíme do Stuttgartu.
Vyrovnanost mysli – ne lhostejnost.

7. června 2002
Je 9 hodin ráno. Stojím před galerií Display, kde máme sraz.
Ještě tu nikdo není. Mám ještě na poslední chvíli utéct ? Nikomu nic neříct?
Snad ani A.K.? Bylo by to šílenství, řekli by si kluci z Displaye. Jenomže oni jsou rozhodnutí. Co tedy chci? Výhody, nevýhody, umění ?
Je 10 hodin ráno a všichni už sedíme v autě. Snad se blížíme k Plzni. Nevím.
Musím se vzdát /a jen za cenu obětí/ fotorománů, pro které mám talent, a stát se malířem.
Jsme skoro u hranic.
Co vlastně A.K. bude vystavovat?
Už nějakou dobu si hraje s videokamerou a s lahví fernetu. Ještě v Praze říkala, že je “vnitřně plná” fotografických momentek a nepije tvrdý alkohol.
Co je takovým umělcům po kinematografii? Máme se znovu oddat dionýské extázi? Co nám chybí? Skutečné hodnoty, osobnosti, originály.
Zastavili jsme na několika benzínkách. Fantastické igelitky ! Pročištění ! Německá povaha pomalu vnáší řád do chaosu. A.K. dopila láhev a tvrdě spí. Všechno je osud. Tvorba je také osud!

8. června 2002
Je půl hodiny před vernisáží. Zákeřná, krutá, omamující kocovina. Včera večer jsem nestihl psát deník. Absolutní umění, čistá forma. Tak tedy, co se stalo? Zázrak! Vlídné přijetí, německá pohostinnost. A.K. i přes mé varování tuto pohostinnost využila dosyta. Málem zkolabovala, ale za chvíli se jí ulevilo. Dlouho zvracela. A nemít u sebe mé igelitky, můj pracně sbíraný materiál, uklízeli bychom v galerii doteď.
Ale zpět k výstavě.
Přichází první návštěvníci. A.K. je naprosto v pořádku a v plynné angličtině všechny vítá. Uvádí naši společnou videopovídku, kterou jsme natočili včera. Jmenuje se Prager Friedhof a odehrává se na nedalekém hřbitově. Německá pořádkumilovnost! Když se A.K. včera večer vzpamatovala, museli jsme ty igelitky někam vynést. Žádné vysvětlování. A teď se všichni dívají, jak igelitky s něčím, s nějakým tajemným obsahem, A.K. rozhazuje mezi hroby. Německá trpělivost! Někdo se ptá – co je v těch igelitkách? Tady už teče do bot i mně.
A co umění? Mám se ho vzdát? ne – ještě se nebudu vzdávat.
Protože umění žije, dokud je ovládáno principem vnitřní nutnosti!!!

9. června
Odjíždíme zpátky do Prahy. Výsledek jedné výstavy: nesmírná propast mezi uměním a publikem. Pokus o smích nad smutným faktem.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

MIKROB MIKROB
"Sto třicet kilo tuku, svalů, mozku a čisté síly na současné srbské umělecké scéně soustředěných do 175 cm vysokého, 44 let starého těla. Jeho majitel je známý pod množstvím jmen, včetně pojmenování Bambus, Mexikán, Ženich, Sráč, ale nejčastěji je známý jako hrdina všech ztroskotanců, bojovník za práva bezdomovců, lidový umělec, bavič maloměšťáků, domácí anarchista, sběratel desek, milovník…
Afričtí upíři ve věku globalizace Afričtí upíři ve věku globalizace
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
No Future For Censorship No Future For Censorship
Author dreaming of a future without censorship we have never got rid of. It seems, that people don‘t care while it grows stronger again.
Le Dernier Cri  a černý penis v Marseille Le Dernier Cri a černý penis v Marseille
To člověk neustále poslouchá, že by s ním chtěl někdo něco společně udělat, uspořádat, zorganizovat ale, že… sakra, co vlastně... nám se to, co děláte, tak líbí, ale u nás by to mohlo někoho naštvat. Je sice pravda, že občas z nějaké té instituce nebo institutu někoho vyhodí, protože uspořádal něco s Divusem, ale když oni byli vlastně hrozně sebedestruktivní… Vlastně potřebovali trpět a jen si…
04.02.2020 10:17
Kam dál?
jinde - archeologie
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje  (generace narozená kolem roku 1970)
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje (generace narozená kolem roku 1970)
Josef Jindrák
Kdo je S.d.Ch? Osoba mnoha zájmů, aktivní v několika oblastech. V literatuře, divadle, hudbě, svými komiksy a kolážemi i ve výtvarném umění. Především je to básník a dramatik. Svou povahou a rozhodnutím solitér. Jeho tvorba se neprotíná s aktuálními trendy. Vždy staví do popředí osobní výpověď, která však může mít i velmi složitou vnitřní strukturu. Je příjemné, že je to normální člověk a…
Číst více...
jinde - poezie
THC Review a zavržená minulost
THC Review a zavržená minulost
Ivan Mečl
My jsme pátá světová strana! Pítr Dragota a Viki Shock, Fragmenty geniality, květen a červen 1997 Viki vlastně přišel, aby mi ukázal kresby a koláže. Jen jako doplněk mi dal k nahlédnutí samizdatové THC Review z konce devadesátých let. Když mne zaujalo, vyděsil se a řekl, že tahle tvorba je uzavřenou kapitolou, ke které se nechce vracet. Kresby z barů, občerstvoven a hospod jsme se ihned…
Číst více...
cena
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
„Mluví-li se v našich dobách o umění, obvykle se mluví o jeho umístění v subjektivitě nebo objektivitě, o tom, jak vyjadřuje život, anebo o tom, jak životu pomáhá. Pomíjí se při tom, že jde o ten zvláštní druh konání v subjektivitě a ten zvláštní druh konání v objektivitě, jež je právě uměním a ničím jiným. Snad se to pokládá za příliš samozřejmé, snad za málo významné. Ale to je právě to…
Číst více...
birthing pains
Kdo se bojí mateřství?
Kdo se bojí mateřství?
Zuzana Štefková
Zmnožení definic „matky“ je zároveň místem zesíleného útlaku a potenciálního osvobození.1 Carol Stabile Psal se rok 2003 a v houštinách lesa Lapák na Kladně postávala u cesty žena v pokročilém stádiu těhotenství. V rámci výstavy Umělci v lese mohli kolemjdoucí zahlédnout záblesk jejího klenutého břicha, které v exhibicionistickém gestu odhalovala speciálně pro ně. Právě tahle performance Lenky…
Číst více...
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
Horníci z dolu Centrum při odpoledním koupání po ranní šichtě, 2016, 225 x 150 cm, print on vinyl
Více informací...
580 EUR
631 USD
64.4 x 46 cm, Pen & Ink Drawing
Více informací...
1 004,40 EUR
1 093 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS BERLIN
v ZWITSCHERMASCHINE
Potsdamer Str. 161
10783 Berlin, Germany
berlin@divus.cz

 

Otevřeno od středy do neděle mezi 14:00 a 19:00
 

Ivan Mečl
ivan@divus.cz, +49 (0) 1512 9088 150

DIVUS LONDON
Enclave 5, 50 Resolution Way
London SE8 4AL, United Kingdom
news@divus.org.uk, +44 (0)7583 392144
Open Wednesday to Saturday 12 – 6 pm.

 

DIVUS PRAHA
Bubenská 1, 170 00 Praha 7, Czech Republic
divus@divus.cz, +420 245 006 420

Open daily except Sundays from 11am to 10pm

 

DIVUS WIEN
wien@divus.cz

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz
DIVUS MOSCOW & MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus 23.05.-17.06.2017 STU MEAD & MIKE DIANA IN PARIS