Časopis Umělec 2000/4 >> Radek Macke | Přehled všech čísel | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Radek MackeČasopis Umělec 2000/401.04.2000 Lenka Lindaurová | nové tváře | en cs |
|||||||||||||
Nar. 1975, studuje ve 3. ročníku u Jiřího Davida v ateliéru vizuální komunikace na Akademii výtvarných umění v Praze.
Autor - poučený studiem na pedagogické fakultě – si vybírá sofistikovaná témata, která konceptuálně zpracovává. Mezi jeho větší cykly patří velké malby, Nerealizované objekty, na nichž se ve fauvisticky barevné krajině objevují neuvěřitelně konstruované architektonické útvary odkazující k Malevičovu suprematismu. Vypadá to jako nepatřičná otázka v nesprávném čase, na druhou stranu je to povedená metafora našich důvěrných absurdit. Mezi Mackeho oblíbená témata patří tabu. Nejsnadněji se nabízí náboženská víra versus pornografie – tuto pofidérní hranici balancuje Macek celkem úspěšně formou posunutých významů křesťanských ikon (do kterých vnáší kromě pornografie i politická témata jako jsou současné aktuální válečné konflikty), nejúspěšněji však v drobné instalaci Bůh nás nikde a nikdy neopouští, kde akcentuje rasistické motivy prostřednictvím církevních symbolů. Macke umí uchopit aktuální témata a možná právě proto, že do nich nevnáší příliš osobního, daří se mu razantně demonstrovat.
01.04.2000
Doporučené články
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář