Umělec 1/2007 Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2007, 1
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Články

Previous | 1 | 2 | 3 | Next
O bílém a černém. O bílém. Alena Boika | review | 01.01.2007
O BÍLÉM A ČERNÉM. O BÍLÉM.
Člověk, kterého miluji, jednou řekl: teď se procházím v mlžném parku, teplém a temném. Odpověděla jsem: před rokem na tom místě byla žena s černým psem, je tam stále? A on řekl: ne, je tam teď ale hodně velbloudů. Řekla jsem: jistě jsou bílí. A on odpověděl – ano, ve tmě vypadají bílí, a zeptal se – ty máš zkušenosti, co jsou zač tito půlnoční velbloudi? Odpověděla jsem – já zpravidla potkávám…
Přepadení galerie Marata Guelmana: pravda leží někde vedle (o černém) Alena Boika | commentary | 01.01.2007
PŘEPADENÍ GALERIE MARATA GUELMANA: PRAVDA LEŽÍ NĚKDE VEDLE (O ČERNÉM)
21. 10. 2006 desítka mladíků zničila výstavu Alexandra Džikii a kanceláře galerie Marata Guelmana. Útočníci postavili pracovníky galerie ke zdi a sebrali jim telefony. Pogromisté měli kožené oděvy a byli bez masek. Pracovali organizovaně a beze slov. Všechno se odehrálo během 10 minut. Podle názoru Marata Guelmana se jednalo o zastrašovací akci. Nedošlo k žádné krádeži, byl však surově zbit…
Specialista Lenka Vítková | specialist | 01.01.2007
SPECIALISTA
Boris Spec žije v lotyšské Rize a jako novinář zaměřený na auta pracuje pro litevské a ruské časopisy. Spec je přezdívka, jako „specialist“. Boris říká, že jeho tvorba byla zpočátku celkem seriozní – chlapecky důkladné kresby aut, helikoptér, plavidel atd., provedené odpovídající technikou, kterou je iluzivní kresba propiskou. Jednoho dne však nakreslil kozla mořeplavce, umístil ho na internet a…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche Lith Bahlmann | video | 01.01.2007
V RAUŠI MEDIÁLNÍHO DÉJÀ-VU / POZNÁMKY K OBRAZOVÉ STRATEGII OLIVERA PIETSCHE
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
PINCHUK ART CENTRUM Alice Nikitinová | news | 01.01.2007
PINCHUK ART CENTRUM
V Kyjevě se slavnostně otevřelo centrum současného umění – Pinchuk Art Centrum. Událost skutečně pozoruhodná, uvědomíme-li si, že prozatím jsou v Kyjevě pouze tři galerie, vystavující současné umění, a na kyjevské akademii končí dějiny umění impresionismem. Zakladatelem centra je známý ukrajinský oligarcha a zeť bývalého prezidenta Kučmy Viktor Pinchuk,1 který už pár let sbírá současné umění,…
ZTRACENÝ  A NALEZENÝ RÁJ aneb za práva černobílých krav Alena Boika | paradise | 01.01.2007
ZTRACENÝ A NALEZENÝ RÁJ ANEB ZA PRÁVA ČERNOBÍLÝCH KRAV
Když jsem kolegům v redakci říkala, kam jedu, všichni se při slově Šargorod smáli – nikdo neměl ponětí, co to je a mé vlastní znalosti vycházely pouze z tiskových zpráv a skoupých internetových zdrojů. Živě jsem vykládala o tom, že je to malé městečko s bohatou historií, nacházející se v hloubi ukrajinského území, nedaleko od literárně známé Žmerinky (kterou rovněž nikdo neznal), kde žije 8 tisíc…
Somnambulní paparazzi Pavel Vančát | review | 01.01.2007
SOMNAMBULNÍ PAPARAZZI
... / myslivec / schovaný v houští / s prstem na spoušti. (M. O., časopis Divus 1/2005) Báseň s tímto koncem publikovala kdysi Markéta Othová v časopise, který Umělci předcházel (jen byl ještě chaotičtější a umanutější), a který pomáhala zakládat a utvářet. Z tohoto hlediska je tedy Markéta Othová vlastně matador, už ve druhé půli svých třicátých let. Zároveň zde můžeme najít náznak toho, jak…
VÍCE NEŽ AUTONOMIE – MÉNĚ NEŽ NEZÁVISLOST EKONOMIKA PRIVATIZACE (Z PERSPEKTIVY SOUSEDA) Marko Stamenkovic | theory | 01.01.2007
VÍCE NEŽ AUTONOMIE – MÉNĚ NEŽ NEZÁVISLOST EKONOMIKA PRIVATIZACE (Z PERSPEKTIVY SOUSEDA)
UMĚNÍ FUNGUJE JAKO PRIVATIZACE SPOLEČENSKÉHO SNU, KTERÝ TRANSFORMUJE SÁM SEBE Z POLITICKÉ UTOPIE DO UTOPIE VNITŘNÍ POTÉ, CO SELHALA HISTORICKÁ UTOPIE. UTOPISTICKÝ SEN UŽ NENÍ REALIZOVÁN NA TERITORIU ZEMĚ, ALE JE KONSTRUOVÁN JAKO UMĚLECKÁ INSTALACE NA PŮDĚ MUZEA. BORIS GROYS Každý pokus o možnou interpretaci postupů současného umění předpokládá jistý kontext, z nějž tyto postupy vycházejí. V…
FRAC: Jednoduše složité Leonor Nuridsany | review | 01.01.2007
FRAC: JEDNODUŠE SLOŽITÉ
Jak by řekl Thomas Bernhard, FRAC jsou „jednoduše složité“. Začněme jednoduše: zkratka FRAC znamená Fonds Régionaux d’Art Contemporain, Regionální fondy současného umění. Úkolem každého regionu je díky státním a regionálním financím vytvářet sbírku současného umění, kterou udržuje a šíří po Francii i v zahraničí... V praxi to vypadá tak, že se jednou ročně schází nákupní komise, aby rozhodla o…
DOSTAT SE POD KŮŽI SKUTEČNOSTI Roberto Cavallini | afghanistan | 01.01.2007
DOSTAT SE POD KŮŽI SKUTEČNOSTI
Lida Abdul se narodila v Kábulu v Afghánistánu. Na počátku osmdesátých let byla nucena opustit Kábul a svou zemi a jako uprchlík se přesunula do Německa a Indie, než se dostala do Spojených států. Po dlouhé době se vrátila do Kábulu a postavila se městu a lidem, kteří jsou vykořeněni dvaceti lety invazí, válek a diktátorství. Její práce je někde na pomezí umění a architektury; zve diváka k…
Previous | 1 | 2 | 3 | Next

04.02.2020 10:17
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
2008, 21.5 x 28 cm, Pen & Ink Drawing
Více informací...
216 EUR
235 USD
S.d.Ch.: Varlénův vertikální betlém, 2007, 69,7 x 77,8, koláž a kresba
Více informací...
1 000 EUR
1 088 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS BERLIN
v ZWITSCHERMASCHINE
Potsdamer Str. 161
10783 Berlin, Germany
berlin@divus.cz

 

Otevřeno od středy do neděle mezi 14:00 a 19:00
 

Ivan Mečl
ivan@divus.cz, +49 (0) 1512 9088 150

DIVUS LONDON
Enclave 5, 50 Resolution Way
London SE8 4AL, United Kingdom
news@divus.org.uk, +44 (0)7583 392144
Open Wednesday to Saturday 12 – 6 pm.

 

DIVUS PRAHA
Bubenská 1, 170 00 Praha 7, Czech Republic
divus@divus.cz, +420 245 006 420

Open daily except Sundays from 11am to 10pm

 

DIVUS WIEN
wien@divus.cz

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz
DIVUS MOSCOW & MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus 23.05.-17.06.2017 STU MEAD & MIKE DIANA IN PARIS