Články
|
Dmitrij Desaterik
|
history
|
01.02.2006
|
REVOLUCE TRPASLÍKŮ ZA OSVOBOZENÍ OTROKYNĚ IZAURY A POLITICKÝCH VĚZŇŮ!
|
Od 19. listopadu do 30. prosince 2005 probíhala v kyjevském Centru současného umění a s podporou občanského sdružení PORA, jež se proslavilo výraznými politickými projevy v době ukrajinské revoluce, výstava Oranžová alternativa. Jednalo se o autorský projekt polského umělce Majora Waldemara Fridricha. Ještě předtím byl projekt představen v Charkově, Doněcku a Dněpropetrovsku, následně pak ve… |
|
Mihnea Mircan
|
profile
|
01.02.2006
|
PRAVIDLA SPOLUÚČASTI
|
Spermcube od Philippe Mesteho
Tento text je cvičením v přizpůsobování. Je to pokus vytvořit duševní prostor pro pluky nadějí a šiky duchů, kteří nahlížejí a pronikají dovnitř i vně projektu Spermcube Philippe Mesteho. Je na místě hovořit o monstru, jedná se totiž o kolosální útvar, který předjímá a zároveň přerůstá hrozivou rozlehlost krychle. Tuna spermatu, která bude vystavena jako ledová… |
|
Oxana Shatalova a Alla Girik
|
01.02.2006
|
SOUČASNÉ UMĚNÍ V KAZACHSTÁNU A Z KAZACHSTÁNU
|
Republika Kazachstán se na mapě objevila před patnácti lety, poté co se rozpadl Sovětský svaz. Na ohromném území o rozloze 1 049 150 čtverečních mil (co do rozlohy devátá největší země světa) žije pouhých 15 milionů lidí (většinu tvoří Kazaši s 58 procenty, na druhém místě jsou Rusové s 27 procenty).Stát se označuje za hospodářskou velmoc Střední Asie, pyšní se dynamicky rostoucím HDP… |
|
Vít Šisler
|
interview
|
01.02.2006
|
JE TŘEBA VSTOUPIT DO POSVÁTNÉHO A ZAKÁZANÉHO
|
Rozhovor se Sámím Adžúrím
Se Sámím Adžúrím jsem se seznámil během svého pobytu v Damašku počátkem roku 2005. Ve městě všudypřítomných agitačních plakátů, betonových monumentů a sterility oficiálních výstav působí výrazné Sámího umění zneklidňujícím, nepatřičným dojmem. Přiznávám, že rozhovor s ním jsem nenatočil pouze kvůli jeho sochám a obrazům. Přes svou vzdálenost kulturní i geografickou… |
|
Lenka Vítková
|
profile
|
01.02.2006
|
DOST BYLO KREATIVITY. SLUŽME KRÁSE.
|
Greta Frau je tajemná umělkyně a zjistit o ní něco není jednoduché. Nevystupuje na veřejnosti, vystavuje málo a nezúčastňuje se vernisáží. Z fotografií známe pouze její záda. Nemá obvyklou uměleckou minulost – školy, účast na sympoziích, první výstavy – a její dílo tvoří tři série prací, jejichž charakter nijak nenapovídá, že vznikly právě na začátku jednadvacátého století. Tento text by nevznikl… |
|
Jiří Ptáček
|
nové tváře
|
01.02.2006
|
VÁCLAV GIRSA
|
Jestli hledáte malíře, kterému se dá věřit zapálení pro věc, nepřehlédněte Václava Girsu. Jeho obrazy jsou rozmanité, brutální, vtipné.
Girsa se necenzuruje a maluje krajinky, chalupy, sopečné erupce, metalové kapely, abstrakce nebo kocoury. Nebojí se past a štětcových gest, k plátnu se v podstatě chová hrubě. Obvinění z přemíry delirického punku a záměrného diletantismu umí vyvrátit zralými… |
|
Jiří Ptáček
|
umělec
|
01.02.2006
|
I LOVE 69 POPGEJÚ
|
Pokud Red Hot Chilli Peppers svého času šokovali fanoušky ponožkami navlečenými na pohlaví, i love 69 popgejú je hypnotizují panteřími hand-made slipy s mohutnou falickou vycpávkou, svíjením pokreslených těl a teniskou na hlavě.
Tři ze čtyř členů této hudební a performanční skupiny se poznali ve Valašském Meziříčí. Dnes žijí a studují v Ostravě (ateliéry Petra Lysáčka a Jiřího Surůvky na… |
|
Vít Šisler
|
review
|
01.02.2006
|
ESTETIZACE UTRPENÍ: PORTRAITS OF ASHOURA
|
Portraits of Ashoura, The Townhouse Gallery, Káhira, 9. 4. – 30. 4. 2006
Výstava Portraits of Ashoura představila veřejnosti poslední práce egyptské fotografky Nermine Hammam. Digitálně upravené snímky zachycují ší`itský rituál ‘Ášúrá, během nějž si muži připomínají mučednictví Muhammadova vnuka Husajna prostřednictvím sebetrýznění. Tato kontroverzní tradice, zakázaná v několika muslimských… |
|
Petr Kožíšek
|
review
|
01.02.2006
|
OBOČÍ PRO ZMĚNU ZDVIŽENÉ
|
Václav Stratil, Dvojice. Ateliér Josefa Sudka, 6. 1. – 5. 2. 2006
Koutek úst trochu výš, příště trochu níž. Rty semknuté a jindy zase povolené. Obočí svraštěné a jinde zdvihnuté, a navíc obarvené a přiholené. S takovými minimálními prvky zachází Václav Stratil ve svých fotografických autoportrétech.
Než si ale všimneme těchto detailů, náš zrak snadno registruje celou výstavu v malém prostoru… |
|
Štěpánka Bieleszová
|
review
|
01.02.2006
|
BĚŽNĚ UŽITÁ PODPRAHOVÁ IRONIE
|
Jan Nálevka – Pavel Ryška: Kontrolovaná migrace. 36, výstavní stánek v areálu výstaviště Flora Olomouc, 1. 5. – 31. 5. 2006
Někdejší výstavní pavilón v areálu výstaviště připomíná zašlou slávu zahrádkářských a květinových výstav v Olomouci. Díky konstrukčním možnostem materiálů běžných v 70. letech se do dnešní doby zachovala lehká přízemní stavba, jejíž čelní stěna je v celé šíři prosklená.… |
|