DIVUS PRAHA: WHERE TO GO? VERTIGO! | filmový večer | |||||||||||||
|
|||||||||||||
WHERE TO GO? VERTIGO! | filmový večer03.10.2013 19:00Divus | en cs |
|||||||||||||
KOPÍROVÁNÍ SKONČILO O PÁR TÝDNŮ POZDĚJI U DEVADESÁTÉ ŠESTÉ KOPIE.KDYŽ JSEM VÝBĚR DEVÍTI Z NICH PRO VÝSTAVU V ARTCAR MUZEU V HOUSTONU V ROCE 2005 PŘEVÁDĚL DO NTSC, UDĚLAL JSEM JEŠTĚ JEDNU - DEVESÁTOU SEDMOU KOPII.TO JE PROZATÍM VŠE. DĚKUJI ZA POZORNOST.Promítání ze Zetových devadesátisedmi analogových kopií kopií Hitchcockova Vertiga. Diváci si budou moci sami vybrat kolikátou kopii chtějí shlédnout. U samoobslužné instalace VHS přehrávače a obřího plátna bude asistovat sám autor. 14. listopadu 1999 jsem napsal následující text... Otázky trvalosti a dočasnosti stejně jako mechanismy a morfologie mizení a vytrácení mě vždy až patologicky přitahovaly. Mistrovské dílo Alfreda Hitchcocka „Vertigo“ se stalo další obětí této mé deviace. Soustředil jsem se na zkokumání toho, jak opakované analogové kopírování ovlivňuje kvalitu tak dlouhé nahrávky (124 minut). Výsledky pozorování jsem chtěl srovnat s podobnou prací ze srpna roku 1998, která se jmenuje „Kopie“ a ve které se celý proces mizení odehrává na ploše jedné minuty (11 kopií). V „Kopiích“ se nejdříve ztratil zvuk, pak barva. Délka každé další kopie se zkracovala. Celá nahrávka se jakoby propadala do jednoho bodu. Nakonec, poté co se obraz přeměnil v pouhé konfigurace blikajících čar a bodů, vše zmizelo. Ve „Vertigu“ se naopak (možná proto, že jsem tentokrát použil kvalitnější přístroje a dokonce na nahrávači nechal zapnutý zvukový filtr) vše vyvíjelo docela jinak. První zmizela barva, pak obraz. Záznam se rozpadl na smršťující se bubliny roztroušené v původní ploše. Naproti tomu zvuk začal být dostatečně abstraktní až po dvacáté první kopii. Teď dělám sedmdesátou druhou kopii. Zvuk filmu se přeměnil na kvílení Meluzíny, ve kterém však stále lze chvílemi rozeznat hlasy. Je to stále nesnesitelnější. Dostal jsem se snad k samé hrůzné podstatě závrati. Nechci toho ale nechat dříve, než zmizí i poslední zbytky záznamu. Proto se chystám dělat další a další kopie kopií… Když jsem poprvé uslyšel slovo „Vertigo“ vyslovené Američanem, znělo mi jako: „where to go?“ Martin Zet, 14. listopadu, 1999 v Libušíně
03.10.2013 19:00
Doporučené články
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář