Časopis Umělec 2000/6 >> Mário, Melinda &... Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2000, 6
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Mário, Melinda &...

Časopis Umělec 2000/6

01.06.2000

Tomodachi no Uranchan (Přátelé Uranové dívky) | focus | en cs

Cesta z Německa po E-55 je přehledná a klidná díky jasné krajnici a místnímu dodržování předepsané rychlosti. Večer, kdy jsou ulice pusté, pozorujete známou německou pečlivost a kýčovitost.
Česko-německá hranice je momentálně chaotická možná proto, že nedávno proběhla její rekonstrukce a posunutí. Přijedete do země nikoho, kde se nedají přehlédnout vietnamské stánky jako české uvítání. Silnice končí tmou, značení zmizelo, musíte jet krokem, ne protože myslíte na pokutu, ale prostě vůbec nic nevidíte. Pomalu sjíždíte serpentiny hor, objevují se malé dřevěné a plechové stánky v kontrastu s mafiánskou pompézností nevkusných penziónů.
Všichni známe pestrost E-55 nejen jako ráj něčeho levného, ale jako koncentraci barevných, spoře ustrojených dlouhovlasých žen. Vizuálně je to nádhera, žádná městská šeď. Obchod ženských těl. Jsou osobité i přesto, že se objevují totožné modely příčesků a spodního prádla. Maximálně zvýrazňují ženskost. Jsou tak sexy, že jsme si je chtěli vyfotit. Z auta to je sice akční, ale prohlédnete si je, až když fotka vyjde. Natáčení kamerou je o něco lepší, ale stále jedete autem nebo na motorce a za zády máte další auto, které nemusí sdílet stejnou sympatii k holkám u silnice. A protože si nedokážu představit situaci, kdy seberu foťák a kameru přijdu před hotel nebo penzion a jen tak řeknu “líbíte se mi, chci si vás vyfotit”, vymysleli jsme akci, aby v tom holky nebyly samy, aby si nepřipadaly divně, že zas někdo přijel vyfotit si kuriozitu E-55. Jeden známý domluvil focení s pasákem, který holkám cosi napovídal o umělcích v zrcadlové kombinéze a bílé kožešinové motorce. Jestliže pasák sou-hlasil s focením, bylo jedno, jestli se holky budou chtít fotit nebo ne. Jsou v práci a tak musí dělat, co se jim řekne. Přestože bylo všechno domluvené, chtěla jsem to zkusit i jinde. Na místě, kde stojí ty nejpestřejší a nejženštější. Přijeli jsme před hotel s představou, že se kolem nás nahrnou a začnou domlouvat částku, za kterou si je můžeme vzít. Nestalo se tak, asi proto, že jsem taky žena a bylo jasné, že ti, co se mnou přijeli, tam nejsou z důvodu, který holky očekávaly. Přijelo auto s německou poznávací značkou, okamžitě nacupitaly k okénku řidiče a začaly ještě monstrózněji ukazovat vnady. Konečně jsem taky viděla typa, který si přijel do Čech užít. Vypadal normálně úchylně jako mnoho německých turistů ve středních letech, co potkávám v Teplicích a kteří si mě občas pletou s holkami, co postávají u silnice. Všichni jsou pro mě potencionálními sexturisty, v Teplicích je těžké vnímat je jinak.
Pokoušeli jsme se domluvit focení, bezvýsledně. Buď zaplatíme za každou holku tisícovku na 30 minut nebo jsme mohli počkat na jejich majitele, o kterých nikdo nevěděl, kdy přijdou. Holky nemůžou rozhodnout, jestli se budou fotit nebo ne a paní za barem, evidentně majitelka všech, prohlašovala, že holky jí nepatří.
Odjeli jsme tam, kde nás čekali. Prázdný bar, v kožených křeslech pohodlně usazeni majitelé. Ukázali nám holky a mohli jsme fotit. Přes silnici pokřikovali rozjížděcí hesla, aby zrovna ta jejich byla nejlepší a nejkrásnější. Byli hrdí a něco zvláštního se dělo, co je vytrhlo z každodenního čekání na klienta. Holky jsou krásné, jak jen holky můžou být, situace absolutně zbavená vulgarity, jen spodní prádlo prozrazovalo něco, s čím by někdo jiný měl velké problémy.
Rozhovor s Melindou a Máriem vznikl asi po měsíci. Melinda moc nemluvila, těžko konstatovat proč. Byli spolu, s Máriem, který je přesvědčen, že má ráda sex. Oba vědí, že jejich příběh jednou skončí. Představa německého boháče-zachránce, který se zamiluje v bordelu, je fiktivní sen, ale i ten se může naplnit. Horší to ovšem bude se skutečným snem, který nás provází každou noc. Spát mi-nimálně s 300 muži ročně musí být drsné.
Fakt, že to někdo dělá, je jeho svobodným rozhodnutím a to, že někdo využívá nabídky, je zcela přirozené.

Fotografie Daniel Korunka





Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche V rauši mediálního Déjà-vu / Poznámky k obrazové strategii Olivera Pietsche
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006 Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
04.02.2020 10:17
Kam dál?
jinde - archeologie
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje  (generace narozená kolem roku 1970)
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje (generace narozená kolem roku 1970)
Josef Jindrák
Kdo je S.d.Ch? Osoba mnoha zájmů, aktivní v několika oblastech. V literatuře, divadle, hudbě, svými komiksy a kolážemi i ve výtvarném umění. Především je to básník a dramatik. Svou povahou a rozhodnutím solitér. Jeho tvorba se neprotíná s aktuálními trendy. Vždy staví do popředí osobní výpověď, která však může mít i velmi složitou vnitřní strukturu. Je příjemné, že je to normální člověk a…
Číst více...
jinde - poezie
THC Review a zavržená minulost
THC Review a zavržená minulost
Ivan Mečl
My jsme pátá světová strana! Pítr Dragota a Viki Shock, Fragmenty geniality, květen a červen 1997 Viki vlastně přišel, aby mi ukázal kresby a koláže. Jen jako doplněk mi dal k nahlédnutí samizdatové THC Review z konce devadesátých let. Když mne zaujalo, vyděsil se a řekl, že tahle tvorba je uzavřenou kapitolou, ke které se nechce vracet. Kresby z barů, občerstvoven a hospod jsme se ihned…
Číst více...
cena
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
„Mluví-li se v našich dobách o umění, obvykle se mluví o jeho umístění v subjektivitě nebo objektivitě, o tom, jak vyjadřuje život, anebo o tom, jak životu pomáhá. Pomíjí se při tom, že jde o ten zvláštní druh konání v subjektivitě a ten zvláštní druh konání v objektivitě, jež je právě uměním a ničím jiným. Snad se to pokládá za příliš samozřejmé, snad za málo významné. Ale to je právě to…
Číst více...
birthing pains
Kdo se bojí mateřství?
Kdo se bojí mateřství?
Zuzana Štefková
Zmnožení definic „matky“ je zároveň místem zesíleného útlaku a potenciálního osvobození.1 Carol Stabile Psal se rok 2003 a v houštinách lesa Lapák na Kladně postávala u cesty žena v pokročilém stádiu těhotenství. V rámci výstavy Umělci v lese mohli kolemjdoucí zahlédnout záblesk jejího klenutého břicha, které v exhibicionistickém gestu odhalovala speciálně pro ně. Právě tahle performance Lenky…
Číst více...
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
Z názvů vybíráme: O princezně, která hajlovala, Prase pes, Puch, O otylé rybičce, Paraolympiáda, Planeta hlav a tak podobně. ,...
Více informací...
4,02 EUR
4 USD
21 cm x 29,7 x 0,7 cm / 20 pages / couv. sérigraphiée 4 pass. couleur / offset / 500 ex
Více informací...
10 EUR
11 USD
Back to Roots Issue
Více informací...
6,50 EUR
7 USD
Dorka z Pláně, , její časopisy a nyní také katalogy , , Jiří Ptáček , , I, Mít svůj katalog je jedním z pošetilých snů...
Více informací...
8,05 EUR
9 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS
NOVÁ PERLA

Kyjov 36-37, 407 47 Krásná Lípa
Česká Republika

 

GALERIE
perla@divus.cz, +420 222 264 830, +420 606 606 425
otevřena od středy do neděle od 10:00 do 18:00
a na objednávku.

 

KAVÁRNA A KNIHKUPECTVÍ
shop@divus.cz, +420 222 264 830, +420 606 606 425
otevřena denně od 10:00 do 22:00
a na objednávku.

 

STUDO A TISKÁRNA
studio@divus.cz, +420 222 264 830, +420 602 269 888
otevřena od pondělí do pátku od 10:00 do 18:00

 

NAKLADATELSTVÍ DIVUS
Ivan Mečl, ivan@divus.cz, +420 602 269 888

 

ČASOPIS UMĚLEC
Palo Fabuš, umelec@divus.cz

DIVUS LONDÝN
Arch 8, Resolution Way, Deptford
London SE8 4NT, Velká Británie

news@divus.org.uk, +44 (0) 7526 902 082


 

DIVUS BERLÍN
berlin@divus.cz
 

DIVUS VÍDEŇ
wien@divus.cz
 

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz
 

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz

DIVUS MOSKVA A MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus Stavíme pro tebe Národní galerii! Pojď do Kyjova u Krásné Lípy č.37.