Časopis Umělec 2002/4 >> Pasta | Přehled všech čísel | ||||||||||||
|
|||||||||||||
PastaČasopis Umělec 2002/401.04.2002 nové tváře | en cs |
|||||||||||||
Sprejer, který chce být z bezpečnostních důvodů i zde nazýván svou přezdívkou Pasta, se narodil v roce 1979 a zatím ukončil studium na Střední grafické škole v Helichově ulici. Na další studia už se nechystá.
Pasta je “uličník” – sprejer a zároveň svůj vlastní brand-manager a reklamní agentura dohromady. I když nejradši “hlásí”, že ho všechno naučila ulice, viditelně si osvojil i několik zákeřných civilizačních strategií. Vnáší do sprejerské tvorby prvky, které jsou obvyklé u promyšlených kampaní na podporu povědomí o značce – manipulaci s divákovou podvědomou reakcí na známé nebo zdánlivě známé tváře, věci a výzvy, hru s vizuálním paradoxem. Pokoušel se dostat na Vysokou školu uměleckoprůmyslovou i Akademii výtvarných umění. Po zkušenostech z přijímacího řízení a hlavně osobních setkání to však již zkoušet nebude. Ten svět se mu nelíbí. Začal se na akademické půdě dokonce trochu bát. Nejvíce ho z obou budov vyděsil typograf temnot František Štorm. Radši zůstane na ulici, než by absolvoval institucionální výchovu k umění, do něhož beztak nechce proniknout. Uznává jen tvorbu bez nutnosti výkladů a kriterií. I přesto se uvolil vystavovat v uzavřeném prostoru galerie. I zde si však snažil vytvářet prvky ulice, města a nazval ji City Needs You! V poslední době se zaměřil na kombinaci grafitti, sítotisku a tvarů vyřezaných ze samolepicí folie. Někdy za pomoci kartonů a lehčených desek vytváří nové objekty, pomníky, které dotváří vlastním grafickým designem. Jeho styl je již tak ustálený, že po jeho autorovi brzo sáhne nějaká progresivní designerská firma nebo reklamní agentura aby Pastu pořádně vymáčkla. Pokud si nezaloží svou vlastní.
01.04.2002
Doporučené články
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář