Časopis Umělec 2000/1 >> Proč tolik děsivých věcí zažívá ten největší boom? Přehled všech čísel
Proč tolik děsivých věcí zažívá ten největší boom?
Časopis Umělec
Ročník 2000, 1
30 EUR
33 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Proč tolik děsivých věcí zažívá ten největší boom?

Časopis Umělec 2000/1

01.01.2000

Tomodachi no Uranchan (Přátelé Uranové dívky) | japonsko | en cs

Super Idols

Spíš než za figurálního sochaře Gentaro Araki sám sebe považuje za jakéhosi falešného alchymistu. Z jeho dílny vycházejí neuvěřitelné postavičky - figurky, jejichž podoba i témata jsou nahony vzdáleny běžným komerčním hračkám. Arakiho hra s pohlavní neurčitostí, která je pro dnešní Japonsko typická, na jednu stranu přitahuje pozornost, ale na druhou je ostře kritizovaná. Možná i to je důvodem, proč je Otaku - posedlost hyperrealistickými figurkami - pro někoho až odporná. Jeho tvorba se nicméně záhy proslavila. Momentálně Araki pracuje na 3D obrázkové knížce. Hinano Yoshikawa Tato panenka vznikla simultánně s fotografickými knížkami s cílem představit symbol mladé, žijící herečky ve dvou polohách - 2D a 3D. Araki navíc zvolil další dvě formy zpracování, Hinano Yoshikawa - "Natural" a "Illusive". Herečka s nenalíčeným obličejem je fotografovaná v exteriérech, zatímco virtuální Hinano vychází z halucinogenního světa. Výsledné panenky - "Black Made" - se chtějí co nejvíc přiblížit atmosféře zvolené fantazie. Limitovaných 500 kusů, které Araki vytvořil je kompletní ruční práce. V interview hovoří o obtížnosti vytvořit obličej panenky tak, aby přesně odpovídal Hinano. Celkem pro tento projekt vyrobil kolem 20 prototypů. Kompletování trvalo dva měsíce, z čehož celý jeden měsíc Araki modeloval jen Hinaninu tvář. U obyčejných modelů stačí na celkovou výrobu dva, maximálně tři týdny. Shodou okolností před projektem v televizi běžel film "Iluzivní půlnoc", v němž Hinano Yoshikawa vystupuje v hlavní dvojroli, kdy představuje reálnou dívku a její totožnou robotickou kopii. V jedné ze scén se Hinano Yoshikawa ptá svého filmového přítele, která z dvojice totožných žen, je pro něj víc strhující a opravdovější. "Proč tolik děsivých věcí zažívá ten největší boom?" Super Idols Spíš než za figurálního sochaře Gentaro Araki sám sebe považuje za jakéhosi falešného alchymistu. Z jeho dílny vycházejí neuvěřitelné postavičky - figurky, jejichž podoba i témata jsou nahony vzdáleny běžným komerčním hračkám. Arakiho hra s pohlavní neurčitostí, která je pro dnešní Japonsko typická, na jednu stranu přitahuje pozornost, ale na druhou je ostře kritizovaná. Možná i to je důvodem, proč je Otaku - posedlost hyperrealistickými figurkami - pro někoho až odporná. Jeho tvorba se nicméně záhy proslavila. Momentálně Araki pracuje na 3D obrázkové knížce.

Hinano Yoshikawa
Tato panenka vznikla simultánně s fotografickými knížkami s cílem představit symbol mladé, žijící herečky ve dvou polohách - 2D a 3D. Araki navíc zvolil další dvě formy zpracování, Hinano Yoshikawa - "Natural" a "Illusive". Herečka s nenalíčeným obličejem je fotografovaná v exteriérech, zatímco virtuální Hinano vychází z halucinogenního světa. Výsledné panenky - "Black Made" - se chtějí co nejvíc přiblížit atmosféře zvolené fantazie. Limitovaných 500 kusů, které Araki vytvořil je kompletní ruční práce. V interview hovoří o obtížnosti vytvořit obličej panenky tak, aby přesně odpovídal Hinano. Celkem pro tento projekt vyrobil kolem 20 prototypů. Kompletování trvalo dva měsíce, z čehož celý jeden měsíc Araki modeloval jen Hinaninu tvář. U obyčejných modelů stačí na celkovou výrobu dva, maximálně tři týdny. Shodou okolností před projektem v televizi běžel film "Iluzivní půlnoc", v němž Hinano Yoshikawa vystupuje v hlavní dvojroli, kdy představuje reálnou dívku a její totožnou robotickou kopii. V jedné ze scén se Hinano Yoshikawa ptá svého filmového přítele, která z dvojice totožných žen, je pro něj víc strhující a opravdovější.

The Power of Number Eight
(recenze ve stylu zpovědi anonymního autora)
"Jo, není to lehké. Je to robot-chlapeček, což je zřejmé jen z jemně otevřeného čtverce na hrudníčku. Nikdy jsem nezažil takové vzrušení! Tématem figurky je chlapeček-robot, který měl sedm magických schopností a právě v sobě objevil osmou. Snad proto je tato figurka tak přitažlivá, ale možná je v tom trochu vypočítavosti. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč se dospělý člověk najednou přistihne, že ho silně přitahují panenky. To není jen hobby a už vůbec to není o nevinnosti. I přes milión různých odpuštění je takový koníček dost nemravný. Je to můj problém, nemyslíte? Vzpomeňte si, vraťte se na začátek, kdy jste se na panenku podívali úplně poprvé, určitě jste museli cítit, že je v ní něco hodně divného až nebezpečného. Podívejte se, důvod proč krásně stavěná dívka přitahuje moderní muže by mohl být v tom, že se v ní odráží jejich mužství a sebeláska. Není vůbec jednoduché definovat lásku v její virtuální podobě. Neustále zadržujete pocit strachu z osobní a sociální destrukce ve chvíli, kdy byste se k něčemu takovému přiznali. Brzy bude Japonsko rozhodně většinovým světem Androidů. Dnes už je samozřejmostí, že ve virtuálních hračkách vystupují reálné lidské postavy a stávají se populárními, Bude to mnohem horší. Chcete se toho dočkat?"

FUNDOSHI KUN (Slipáček) - "fundoshi" jsou tradiční japonské slipy. Fundoshi je nosí hodně na těsno. Je léto, tělo orosené potem… nebezpečná situace.

ROBIN KUN (Robinek) - jeho kouzelnost spočívá v neprodyšně přiléhavém, koženém dresíku. Každý hrdina, který by ho měl za partnera by s ním měl hodně velké problémy.

WIN-09 s vlastním jménem "WIENER KUN". Dostane vás, když změníte jednu z částí do jiného modu. Součástí jsou další tři díly včetně ztopoření, které může být použito jako držák na prstýnky. Je vhodným dárkem pro přítelkyni.

Roztomilost chlapeckých figurek od Getara Arakiho
Tyto figurky nejsou vyrobeny jen pro fanynky. I když na první pohled působí trošku jako by byly stvořeny pro ženský pohled, je to mužský pohled na hezké chlapce. Mají v sobě cosi, co nejde popsat, a to je jeden z důvodů proč nechci dělat ženské figury. Myslím si, že všechny ženské nebo dívčí figury vytvořené muži jsou naprosto neženské. To je to. Jde mi o zhmotnění osobní posedlosti a uspokojení. Není tu ani trochu místa pro odraz ženy. Pro mě jsou tyto figurky naprosto osobní záležitostí, všechno ostatní je jen překážkou. Připadá vám to divné, ta posedlost zabývat se tolika věcmi? Zkaženým dětstvím? Proč tolik děsivých věcí zažívá ten největší boom? Odpověď je jasná. Všichni jsou dětsky naivní, sobečtí a zkažení. Většina si myslí, že všechno kolem nich je překážka, dokonce snad i oni sami. Tak, je to v pořádku? Má touha i úzkost žhne každým dnem.




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu Terminátor vs Avatar: Poznámky k akceleracionismu
Proč političtí intelektuálové, proč máte sklon k proletariátu? V soucitu k čemu? Chápu, že by vás proletář nenáviděl, vy nenávist neznáte, protože jste buržoa, privilegovaný, uhlazený druh, ale taky proto, že si netroufáte tvrdit, že jedinou podstatnou věcí, co jde říci, je, že si člověk může užít polykání sraček kapitálu, jeho materiálu, jeho kovových mříží, jeho polystyrenu, jeho knih, jeho…
Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec Top Ten českých výtvarných umělců 90. let podle časopisu Umělec
Redakční okruh Umělce se rozhodl k vyhlášení deseti jmen umělců, kteří podle názoru jeho členů (Lenka Lindaurová, Vladan Šír, Ivan Mečl, Tomáš Pospiszyl a Karel Císař) mají zásadní význam pro českou výtvarnou scénu 90. let. Po dlouhé diskusi, na které jsme si ujasňóvali kritéria, jsme se dostali k určitým jménům, která z mnoha důvodů považujeme za důležitá pro situaci u nás i naši prezentaci…
Magda Tóthová Magda Tóthová
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
04.02.2020 10:17
Kam dál?
jinde - archeologie
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje  (generace narozená kolem roku 1970)
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje (generace narozená kolem roku 1970)
Josef Jindrák
Kdo je S.d.Ch? Osoba mnoha zájmů, aktivní v několika oblastech. V literatuře, divadle, hudbě, svými komiksy a kolážemi i ve výtvarném umění. Především je to básník a dramatik. Svou povahou a rozhodnutím solitér. Jeho tvorba se neprotíná s aktuálními trendy. Vždy staví do popředí osobní výpověď, která však může mít i velmi složitou vnitřní strukturu. Je příjemné, že je to normální člověk a…
Číst více...
jinde - poezie
THC Review a zavržená minulost
THC Review a zavržená minulost
Ivan Mečl
My jsme pátá světová strana! Pítr Dragota a Viki Shock, Fragmenty geniality, květen a červen 1997 Viki vlastně přišel, aby mi ukázal kresby a koláže. Jen jako doplněk mi dal k nahlédnutí samizdatové THC Review z konce devadesátých let. Když mne zaujalo, vyděsil se a řekl, že tahle tvorba je uzavřenou kapitolou, ke které se nechce vracet. Kresby z barů, občerstvoven a hospod jsme se ihned…
Číst více...
cena
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
„Mluví-li se v našich dobách o umění, obvykle se mluví o jeho umístění v subjektivitě nebo objektivitě, o tom, jak vyjadřuje život, anebo o tom, jak životu pomáhá. Pomíjí se při tom, že jde o ten zvláštní druh konání v subjektivitě a ten zvláštní druh konání v objektivitě, jež je právě uměním a ničím jiným. Snad se to pokládá za příliš samozřejmé, snad za málo významné. Ale to je právě to…
Číst více...
birthing pains
Kdo se bojí mateřství?
Kdo se bojí mateřství?
Zuzana Štefková
Zmnožení definic „matky“ je zároveň místem zesíleného útlaku a potenciálního osvobození.1 Carol Stabile Psal se rok 2003 a v houštinách lesa Lapák na Kladně postávala u cesty žena v pokročilém stádiu těhotenství. V rámci výstavy Umělci v lese mohli kolemjdoucí zahlédnout záblesk jejího klenutého břicha, které v exhibicionistickém gestu odhalovala speciálně pro ně. Právě tahle performance Lenky…
Číst více...
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
35 x 41.5 cm (1 Page Only), Pen & Ink Comic
Více informací...
600 EUR
653 USD
Limited edition of 10. Size 100 x 70 cm. Black print on durable white foil.
Více informací...
75 EUR
82 USD
1997, 43 x 16.7 cm, Pen & Ink Drawing
Více informací...
559,20 EUR
609 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS
NOVÁ PERLA

Kyjov 36-37, 407 47 Krásná Lípa
Česká Republika

 

GALERIE
perla@divus.cz, +420 222 264 830, +420 606 606 425
otevřena od středy do neděle od 10:00 do 18:00
a na objednávku.

 

KAVÁRNA A KNIHKUPECTVÍ
shop@divus.cz, +420 222 264 830, +420 606 606 425
otevřena denně od 10:00 do 22:00
a na objednávku.

 

STUDO A TISKÁRNA
studio@divus.cz, +420 222 264 830, +420 602 269 888
otevřena od pondělí do pátku od 10:00 do 18:00

 

NAKLADATELSTVÍ DIVUS
Ivan Mečl, ivan@divus.cz, +420 602 269 888

 

ČASOPIS UMĚLEC
Palo Fabuš, umelec@divus.cz

DIVUS LONDÝN
Arch 8, Resolution Way, Deptford
London SE8 4NT, Velká Británie

news@divus.org.uk, +44 (0) 7526 902 082


 

DIVUS BERLÍN
berlin@divus.cz
 

DIVUS VÍDEŇ
wien@divus.cz
 

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz
 

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz

DIVUS MOSKVA A MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus Stavíme pro tebe Národní galerii! Pojď do Kyjova u Krásné Lípy č.37.