interview Zpět na hlavní stranu
Previous | 1 | 2 | 3 | Next
Doufáme, že nám čiňani odpustí Jiří Ptáček | interview | 01.03.2006
DOUFÁME, ŽE NÁM ČIŇANI ODPUSTÍ
S mladou režisérkou Lucií Královou jsme se setkali kvůli dokumentárnímu snímku Ztracená dovolená. Dřív než jsme zapnuli diktafon, omluvila se, že o některých detailech nebude mluvit. Chce, aby film diváky překvapil. Kostra však byla jasná: Budeme mluvit o nálezu dvaadvaceti negativů, na nichž si skupina Asiatů dokumentovala cestu po Evropě. A o rozhodnutí natočit film, který bude jednak hledáním…
Gene Youngblood / Pokud diskurz není utopický, není dostatečně radikální Lenka Dolanová | interview | 01.02.2006
GENE YOUNGBLOOD / POKUD DISKURZ NENÍ UTOPICKÝ, NENÍ DOSTATEČNĚ RADIKÁLNÍ
Gene Youngblood (1942) je teoretik elektronického umění a autor knihy Expanded Cinema (1970), jedné z prvních publikací zabývající se uměním videa a počítačovou tvorbou. Myšlenky zde prezentované – sahající od rozšířené koncepce filmu a umění přes vědu a technologii až ke kulturní revoluci – rozvíjel od roku 1967 ve svých týdenních sloupcích pro alternativní Los Angeles Free Press. Od té doby…
Manažerské civilizace Eduard Piňos | interview | 01.02.2006
MANAŽERSKÉ CIVILIZACE
Eduard Piňos hovoří se skupinou Eastwood Skupina Eastwood zkoumá vztahy mezi současnými komunikačními a informačními technologiemi a kulturní praxí. Dvoučlenný tým, skládající se z jugoslávských softwarových experimentátorů Kristiána Lukiče a Vladna Jolera, se snaží porozumět principům a změnám v současné informační společnosti. Své poznatky z oblasti utváření nového sociálního řádu pak šíří…
Je třeba vstoupit do posvátného a zakázaného Vít Šisler | interview | 01.02.2006
JE TŘEBA VSTOUPIT DO POSVÁTNÉHO A ZAKÁZANÉHO
Rozhovor se Sámím Adžúrím Se Sámím Adžúrím jsem se seznámil během svého pobytu v Damašku počátkem roku 2005. Ve městě všudypřítomných agitačních plakátů, betonových monumentů a sterility oficiálních výstav působí výrazné Sámího umění zneklidňujícím, nepatřičným dojmem. Přiznávám, že rozhovor s ním jsem nenatočil pouze kvůli jeho sochám a obrazům. Přes svou vzdálenost kulturní i geografickou…
Večeře s Olafem Oliver Kielmayer | interview | 01.01.2006
VEČEŘE S OLAFEM
Oliver Kielmayer hovoří s Olafem Breuningem Olaf Breuning se proslavil fotografiemi, videi a instalacemi čerpajícími z postmoderních kombinací hororu, gotické-ho revivalu, etna, estetiky dřevního heavy metalu a zá- bavního průmyslu. Jeho práce byly agresivní, hýřily vtipem a těmi nejbizarnějšími aranžmá. Jak autor říká, jednou se „hororového Breuninga“ musel zbavit. Dnes je přímější a ještě…
Ideologie modernismu Jiří Skála | interview | 01.01.2006
IDEOLOGIE MODERNISMU
Jiří Skála je český umělec. Alexandr Komarov pochází z Běloruska, je také umělec a žije v Rotterdamu. Poznali se ve Vídni. Poté se setkali v Praze, když se Komarov zúčastnil bienále v Národní galerii. Bavili se o aktuali-tě modernismu, ideologii moci v architektuře, volném pohybu i pocitu, že jako Bělorus je kdekoliv přijímán jen jako dočasný návštěvník. (red.) JS: Alexandře, jaká díla jsi…
Kateřina Markéta Uhlířová | interview | 01.01.2006
KATEŘINA
Kateřina Šedá se od začátku studií na pražské Akademii výtvarných umění zabývala veřejnými intervencemi do každodenního života, který označuje za „normální“. Tyto experimenty doposud realizovala jak ve svém domácím prostředí na vesnici u Brna, tak v městském prostoru svého druhého domova, Prahy. Mezi dosavadní projekty Kateřiny Šedé patří 1. sjezd nedělních malířů (Líšeň u Brna, 2002), Ticho…
Simon Dybbroe Müller / Konstrukce rozkladu Henrikke Nielsen | interview | 01.03.2005
SIMON DYBBROE MÜLLER / KONSTRUKCE ROZKLADU
Simon Dybbroe Müller ve svém díle čerpá z konceptualismu, z něhož se do stran rozprostírá rozsáhlá pavučina historických, literárních a architektonických asociací. Pojmy jako náhoda, nepředvídatelnost a rozklad ztvárňuje a zároveň rozvrací pomocí široké škály materiálů a prostředků, které dokládají jeho fascinaci konstrukcí reality. Simon Dybbroe Müller žije ve Frankfurtu. Z jeho současných…
"Co dělat?" – "Udělej to sám!" Olga Vašinkevič | interview | 01.02.2005
"CO DĚLAT?" – "UDĚLEJ TO SÁM!"
Dmitrij Vilensky se stal v St. Petěrburgu počátkem 90. let známým díky své tvorbě a organizování výstav, jež napomáhaly definovat pojem „petěrburská fotografie“. V roce 1995 založil s dalšími petěrburskými fotografy spolek FOTOpostscriptum, který připravil řadu výstav ruských i zahraničních fotografů. V roce 1997 odjel Dmitrij do Německa, kde se začal pohybovat v levicových intelektuálních…
Smím prosit? - S Milenou Dopitovou o umění a koloběhu lidského života Martina Pachmanová | interview | 01.01.2005
SMÍM PROSIT? - S MILENOU DOPITOVOU O UMĚNÍ A KOLOBĚHU LIDSKÉHO ŽIVOTA
O sestře Jak se vůbec stalo, že ses dala na dráhu umělkyně? Někdy v osmé třídě jsem při obyčejné chřipce doma neměla co dělat. Prvotním impulsem bylo náhodné objevení pohlednicových fotografií krajin, které jsem přemalovávala na papír a krátila si tak dlouhou chvíli. Většinou každé dítě předškolního věku chodí do různých kroužků, mezi něž patří i výtvarná výchova. Na výtvarku jsme chodily…
Previous | 1 | 2 | 3 | Next

Přehled rubrik

04.02.2020 10:17
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
Limited edition of 10. Size 100 x 70 cm. Black print on durable white foil.
Více informací...
75 EUR
82 USD
15 x 23 x 3 cm | 280 pages on fine heavyweight art paper | edited by Vadimir Mattioni | text, design and graphics by Autopsia |...
Více informací...
35 EUR
38 USD
Příručky pro každý i slavnostní den RNN (Renesance nepoužitelných nástrojů) vás utvrdí ve všem co jste si až dosud namlouvali a...
Více informací...
10,40 EUR
11 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS
NOVÁ PERLA

Kyjov 36-37, 407 47 Krásná Lípa
Česká Republika

 

GALERIE
perla@divus.cz, +420 222 264 830, +420 606 606 425
otevřena od středy do neděle od 10:00 do 18:00
a na objednávku.

 

KAVÁRNA A KNIHKUPECTVÍ
shop@divus.cz, +420 222 264 830, +420 606 606 425
otevřena denně od 10:00 do 22:00
a na objednávku.

 

STUDO A TISKÁRNA
studio@divus.cz, +420 222 264 830, +420 602 269 888
otevřena od pondělí do pátku od 10:00 do 18:00

 

NAKLADATELSTVÍ DIVUS
Ivan Mečl, ivan@divus.cz, +420 602 269 888

 

ČASOPIS UMĚLEC
Palo Fabuš, umelec@divus.cz

DIVUS LONDÝN
Arch 8, Resolution Way, Deptford
London SE8 4NT, Velká Británie

news@divus.org.uk, +44 (0) 7526 902 082


 

DIVUS BERLÍN
berlin@divus.cz
 

DIVUS VÍDEŇ
wien@divus.cz
 

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz
 

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz

DIVUS MOSKVA A MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus Stavíme pro tebe Národní galerii! Pojď do Kyjova u Krásné Lípy č.37.