Časopis Umělec 2000/3 >> Art 31 Básel Přehled všech čísel
Art 31 Básel
Časopis Umělec
Ročník 2000, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Art 31 Básel

Časopis Umělec 2000/3

01.03.2000

Vladan Šír | info | en cs

Veletrh Art Basel je velký business a je čím dál větší. Ke dvěma patrům rozsáhlého výstavního prostoru, jejž obsadilo na 271 galerií z celého světa, letos přibylo dalších 12,000 čtverečních metrů Art Unlimited. Manažeři veletrhu do nově vytvořené sekce vkládají velké naděje, protože bourá tradiční stánkovou prezentaci jednotlivých galerií a pozornost přenáší spíše na představení umělců a jejich děl. Na Art Unlimited byly k vidění především sochy a video instalace, které jsou příliš velké na to, aby se vešly i do té největší kóje, anebo by v ní nevypadaly příliš dobře. Otázkou ovšem je, zda tento způsob zvýší prodej děl nebo ne, protože konečným kritériem na prodejním veletrhu jsou peníze.
Galerie Arndt & Partner z Berlína na Art Unlimited vystavovala rozměrnou sochu od Maxe Mohra. Podle Julie Burchardi z této galerie nová sekce rozšířila šance na přilákání potentiálních kupců. „Je to dvojí pozornost,“ řekla. „Dává to možnost lepším způsobem představit umělce. (Finančně) to bylo celkem rozumné. Dosáhli jsme skvělého prodeje a prodali jsme tolik, kolik jsme očekávali.“
Seznam umělců zastoupených na Art Unlimited zahrnoval na 70 jmen sahajících od Louise Bourgeois, Donalda Judda, Davida Rabinowitche po Liama Gillicka, Sylvii Fleury a United Aliens, nejmódnější z celé sestavy.
Tradičně ostře sledovanou sekcí byly Art Statements zaměřené na současné umění. Každá z 27 vybraných galeriích zde smí představit pouze jednoho (nebo jednu skupinu) umělců formou samostatné expozice ve stánku. Pozornost zaměřená na tuto sekci byla ještě zdůrazněna cenou Baloise Art Prize v hodnotě 25,000 švýcarských franků (575,000 Kč), kterou získali Jeroen de Rijke a Willem de Rooij z galerie Buchholz. Přestože mohou komerční síně představit jen jednoho umělce, doufají, že tato investice se jim přeci jen vrátí. Axel Mörner ze Stockholmu, který přivezl Olu Pehrsona připustil, že jeho galerie během Art Statements nic neprodala, ale dodal: „byli jsme připraveni, že zprvu nic neprodáme, ale chtěli jsme tuto práci ukázat, podle našeho názoru, nejzajímavějším divákům na veletrhu. Navázali jsme významné kontakty, které v brzké době vyústí ve výstavy a prodej.“
Většina obchodování se tedy odehrává v tradiční galerijní sekci, která zahrnuje jak moderní, tak současné umění. Podle průzkumu, který veletrh provedl, galerie hlásily alespoň dobrý prodej. Jedním z jeho nejzajímavějších výsledků ovšem je, že na veletrhu se objevila nová generace mladých sběratelů, kteří nakupovali současné umění.
Pro neobchodního návštěvníka je tato sekce méně přitažlivá, a to vzhledem k velkému množství exponátů a jejich velice rozamnité kvalitě. Média sahala od malby, sochařství, práce na papíře a fotografii po instalace a video. Celkově je veletrh příležitostí na jednom místě vidět velká jména uměleckého průmyslu a některá významná díla současného i moderního umění. Zatímco však veletrh aktivně hledá nové cesty, jak vystavovat a prodávat umění, je zklamáním, že mnoho galerií za tímto trendem zaostává a spokojí se s bezpečnější prezentací. Například Galerie Gagosian, která v nedávné době otevřela svou pobočku v centru mladého umění v Londýně, na Art Basel letos nabízela dílo Andyho Warhola ze začátku 80. let.
Od příštího roku se Art Basel pokusí prosadit i na americkém trhu a otevírá uměleckých veletrh s názvem Art Basel Miami Beach, který se koná od 12. do 16. prosince. Baselským manažerům se takový krok může zdát jako logický, protože značná část vystavujících pochází z Jižní a Severní Ameriky. Účast příští rok však ukáže, jaký bude mít tato expanze dopad na původní Art Basel (13.-18. června 2001).




Komentáře

Článek zatím nikdo nekomentoval

Vložit nový komentář

Doporučené články

Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce Má kariéra v poezii aneb Jak jsem to hodil za hlavu a oblíbil si instituce
Amerického básnika pozvali do Bílého domu, aby jim přečetl svou kontroverzní vykradačskou poezii. Vyfintěn a připraven dělat si věci po svém dospívá ke „skandálnímu“ zjištění, že již nikomu nic nevadí a že místo narážení hlavou do obecných zdí, je lepší stavět vlastní zdi či alespoň zíďky.
Nick Land — experiment s nehumanismem Nick Land — experiment s nehumanismem
Nick Land byl britský filozof, který už není, aniž by byl mrtev. Jeho takřka neurotický zápal pro šťourání se v jizvách skutečnosti svedl nemálo nadějných akademiků na obskurní cesty tvorby, která obtěžuje svou původností. Texty, které po něm zůstaly, dosud spolehlivě znechucují, nudí a pudí k vykastrování jejich zařazením do „pouhé“ literatury.
Kulturní tunel II Kulturní tunel II
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.
Obsah 2016/1 Obsah 2016/1
Obsah nového čísla.
04.02.2020 10:17
Kam dál?
jinde - archeologie
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje  (generace narozená kolem roku 1970)
S.d.Ch, solitéři a kultura okraje (generace narozená kolem roku 1970)
Josef Jindrák
Kdo je S.d.Ch? Osoba mnoha zájmů, aktivní v několika oblastech. V literatuře, divadle, hudbě, svými komiksy a kolážemi i ve výtvarném umění. Především je to básník a dramatik. Svou povahou a rozhodnutím solitér. Jeho tvorba se neprotíná s aktuálními trendy. Vždy staví do popředí osobní výpověď, která však může mít i velmi složitou vnitřní strukturu. Je příjemné, že je to normální člověk a…
Číst více...
jinde - poezie
THC Review a zavržená minulost
THC Review a zavržená minulost
Ivan Mečl
My jsme pátá světová strana! Pítr Dragota a Viki Shock, Fragmenty geniality, květen a červen 1997 Viki vlastně přišel, aby mi ukázal kresby a koláže. Jen jako doplněk mi dal k nahlédnutí samizdatové THC Review z konce devadesátých let. Když mne zaujalo, vyděsil se a řekl, že tahle tvorba je uzavřenou kapitolou, ke které se nechce vracet. Kresby z barů, občerstvoven a hospod jsme se ihned…
Číst více...
cena
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
To hen kai pán / (Laureát ceny Jindřicha Chalupeckého 1998 Jiří Černický)
„Mluví-li se v našich dobách o umění, obvykle se mluví o jeho umístění v subjektivitě nebo objektivitě, o tom, jak vyjadřuje život, anebo o tom, jak životu pomáhá. Pomíjí se při tom, že jde o ten zvláštní druh konání v subjektivitě a ten zvláštní druh konání v objektivitě, jež je právě uměním a ničím jiným. Snad se to pokládá za příliš samozřejmé, snad za málo významné. Ale to je právě to…
Číst více...
birthing pains
Kdo se bojí mateřství?
Kdo se bojí mateřství?
Zuzana Štefková
Zmnožení definic „matky“ je zároveň místem zesíleného útlaku a potenciálního osvobození.1 Carol Stabile Psal se rok 2003 a v houštinách lesa Lapák na Kladně postávala u cesty žena v pokročilém stádiu těhotenství. V rámci výstavy Umělci v lese mohli kolemjdoucí zahlédnout záblesk jejího klenutého břicha, které v exhibicionistickém gestu odhalovala speciálně pro ně. Právě tahle performance Lenky…
Číst více...
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
From series of rare photographs never released before year 2012. Signed and numbered Edition. Photography on 1cm high white...
Více informací...
220 EUR
227 USD
print on durable film, 250 x 139 cm, 2011
Více informací...
799,20 EUR
824 USD
Astronaut, sketch - drawing, 29,5 x 20,5 cm
Více informací...
340 EUR
350 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS BERLIN
v ZWITSCHERMASCHINE
Potsdamer Str. 161
10783 Berlin, Germany
berlin@divus.cz

 

Otevřeno od středy do neděle mezi 14:00 a 19:00
 

Ivan Mečl
ivan@divus.cz, +49 (0) 1512 9088 150

DIVUS LONDON
Enclave 5, 50 Resolution Way
London SE8 4AL, United Kingdom
news@divus.org.uk, +44 (0)7583 392144
Open Wednesday to Saturday 12 – 6 pm.

 

DIVUS PRAHA
Bubenská 1, 170 00 Praha 7, Czech Republic
divus@divus.cz, +420 245 006 420

Open daily except Sundays from 11am to 10pm

 

DIVUS WIEN
wien@divus.cz

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz
DIVUS MOSCOW & MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus 23.05.-17.06.2017 STU MEAD & MIKE DIANA IN PARIS