Časopis Umělec 2000/2 >> Kolektivní projekt / (Co jsem říkal/a svým kamarádům na chatu) | Přehled všech čísel | ||||||||||||
|
|||||||||||||
Kolektivní projekt / (Co jsem říkal/a svým kamarádům na chatu)Časopis Umělec 2000/201.02.2000 umělci sobě | en cs |
|||||||||||||
Thajská umělkyně Roarbeer Suwannaphong z Nong Bua Koke zadává svým agentům v Evropě a v Severní Americe, aby realizovali její projekty. Díky mému příspěvku v Umělci č. 5-6/99, v němž jsem představila projekty slečny Suwan-naphong, mě oslovila a požádala, abych byla jejím agentem při realizaci projektu v České republice, s čímž jsem souhlasila. A protože Umělec byl jakýmsi naším mostem, rozhodly jsme se náš česko-thaj- ský projekt, sestávají ze zde otištěných fotografií, poprvé prezentovat právě v tomto časopise. Snímky budou vystaveny také koncem roku na výstavě v Thajsku. Ještě před započetím celého projektu provedla slečna Suwan-naphong intenzivní průzkum on-line chattové scény v České republice, v reálném čase komunikovala s místními uživateli internetu, jako desetitisíce jiných českých sufrařů. Zalogovala se na takovém websitu, jako je X-CHAT nebo ICQ v naději, že tam najde člověka s výjimečnou představivostí - to se dá většinou vypozorovat z druhu jejich sexuálních fantazií, které na chatu prezentují. Seznámila se s člověkem, který si říkal "Mrtvej Pavouk" a který tak snadno přepínal mezi svými identitami, že se rozhodla jej požádat, jestli by se nezúčastnil jejího projektu. Slečna Suwanna-phong se zajímá o západní způsob vizualizace "identity", slova, které ve většině asijských jazyků neexistuje. Navíc ji zaujal také fakt, že asijský zvyk záměny pohlaví je na západě považován za perverzi. Slečna Suwannaphong se proto rozhodla zkombinovat obě tyto úrovně a realizovat Západní vizualizaci "identity" způsobem orientální záměny mezi mužem a ženou. Usoudila také, že pro realizaci projektu budou nejvhodněšjí analogové fotografie "identity", která se objevuje v kyberprostoru. S pomocí Umělce jsme oslovily českého fotografa Martina Poláka, známého pro své obrazy městké a přírodní krajiny, a požádaly ho, aby vizualizoval fantazie "MrtvéhoPavouka". Nakonec vyšlo najevo, že identita "MrtvejPavouk" v této - tedy naší běžné - společnosti je Pavel Pražák. Pražák je bývalý pankáč, bezdomovec, který jednou objevil chat a začal komunikovat s lidmi po celém světě. V současné době studuje na FaVU VUT Brno, kde se mu přístup k chattu ještě zjednodušil. Možná, že MrtvýhoPavouka nebo slečnu Suwannaphong (chatový nick "langue de chat") ještě občas na nějakém serveru potkáte.
Keiko Sei Děkujeme: David Kalika, Peroutkovi, Veterinární ordinace Anežka, Bodyguard Bielický, Mýrnyx Týrnyx za kostýmy a Divus Foto: Martin Polák
01.02.2000
Doporučené články
|
04.02.2020 10:17
Letošní 50. ročník Art Basel přilákal celkem 93 000 návštěvníků a sběratelů z 80 zemí světa. 290 prémiových galerií představilo umělecká díla od počátku 20. století až po současnost. Hlavní sektor přehlídky, tradičně v prvním patře výstavního prostoru, představil 232 předních galerií z celého světa nabízející umění nejvyšší kvality. Veletrh ukázal vzestupný trend prodeje prostřednictvím galerií jak soukromým sbírkám, tak i institucím. Kromě hlavního veletrhu stály za návštěvu i ty přidružené: Volta, Liste a Photo Basel, k tomu doprovodné programy a výstavy v místních institucích, které kvalitou daleko přesahují hranice města tj. Kunsthalle Basel, Kunstmuseum, Tinguely muzeum nebo Fondation Beyeler.
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář