Práce stává z podrobného vyúčtování toho, kolik peněz bylo utraceno za moji kariéru od konce roku 1990, kdy jsem začal vyjíždět na výstavy, konference a rezidenční pobyty, do února 2000, kdy jsem se s touto prací zúčastnil výstavy “Worthless (Invaluable)” (“Bezcenné (Neocenitelné)”) v Moderna Galerja v Ljubljani, kam mě pozval kurátor Carlos Basualdo. Toto vyúčtování zahrnuje všechny mně známé náklady (podle dokumentace uložené v mém archivu), které organizátoři akcí, na které jsem byl pozván, museli vynaložit kvůli mé účasti. Jde o jízdenky, účty z hotelů, diety, náklady na katalogy a instalace. Celkem je to zhruba polovina všech skutečných nákladů, protože nemám přehled ani doklady o spoustě dílčích výdajů. Těch přibližně 115 000 $ za devět let nezahrnuje žádné částky za nákup uměleckých děl!
Doporučené články
|
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
|
|
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
|
|
V minulém čísle jsme se začali zabývat tím, kam se poděly miliony korun z jednoho z nejbohatších kulturních fondů - Českého fondu výtvarných umění během jeho přeměny v Nadaci ČFU, která proběhla ze zákona na konci roku 1994, a jak to, že současní členové správní rady nadace nad tím jen kroutí hlavami, zatímco výtvarnou obec to ani trochu nezajímá.
|
|
"Sto třicet kilo tuku, svalů, mozku a čisté síly na současné srbské umělecké scéně soustředěných do 175 cm vysokého, 44 let starého těla. Jeho majitel je známý pod množstvím jmen, včetně pojmenování Bambus, Mexikán, Ženich, Sráč, ale nejčastěji je známý jako hrdina všech ztroskotanců, bojovník za práva bezdomovců, lidový umělec, bavič maloměšťáků, domácí anarchista, sběratel desek, milovník…
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář