Nar. 1978, studuje na Fakultě výtvarných umění v Brně v ateliéru Intermedií a konceptuálních tendencí u profesora Petera Rónaie. Jana Kalinová, původně vyškolená v malbě, se ve své tvorbě zaměřila na konceptuální objekty, které jí jako by mimochodem jen tak odpadávají od ruky. Jejich výrazná nápaditost a ironie je snadno zviditelňují mezi ostatními mladými umělci. Její objekty působí dojmem, že je autorka vytahuje ze své soukromé zásobárny nápadů s klidem člověka, který ví, že je bezedná. Mezi nejvýraznější práce Jany Kalinové patří dřevěná souprava žárovek, zářivek, vařiče a topení, která dokazuje, jak jednoduché je dobré umění. Oživlý negativní hasicí přístroj evokuje návštěvu mimozemšťanů u Kalinů, podobně jako barevné xeroxované ručníky. Jana Kalinová pracuje s časem a proti němu: příkladem je model televize ze sedmdesátých let
Doporučené články
|
"V Kamerunu se hojně šíří fámy o zombie-dělnících, kteří se lopotí na neviditelných plantážích podivné noční ekonomiky. Podobné příběhy, plné posedlé pracovní síly, pocházejí z Jihoafrické republiky a Tanzanie. V některých z nich se nemrtví na částečný úvazek po celonoční lopotě namísto spánku budí ráno vyčerpaní."
|
|
Práce Magdy Tóthové zpracovávají moderní utopie, sociální projekty a jejich ztroskotání s pomocí výpůjček z pohádek, bájí a science fiction. Probírají osobní i společenské otázky nebo témata soukromého a politického rázu. Personifikace je dominantním stylovým prostředkem všudypřítomné společenské kritiky a hlavní metodou užívání normotvorných prvků. Například v práci „The Decision” („Rozhodnutí“)…
|
|
Goff & Rosenthal, Berlin, 18.11. – 30.12.2006
Co je droga a co není, je ve společnosti stále znovu probíráno, stejně jako vztah k nim. Se kterou drogou umí společnost zacházet a se kterou ne, a jak o nich lze vyprávět ve filmu – zda jako o osobním či kolektivním zážitku – či jen jako o zločinu, to ukazuje berlínský videoumělec Oliver Pietsch ve svém pětačtyřicetiminutovém filmu z roku 2005 The…
|
|
Když se dobře zorientujete, zjistíte, že každý měsíc a možná každý týden máte šanci získat na svůj kulturní projekt peníze. Úspěšní žadatelé mají peněz dost, průměrní tolik, aby dali pokoj a neúspěšné drží v šachu ta šance. Naprosto přirozeně tedy vznikly agentury jen za účelem žádání a chytré přerozdělování těchto fondů a také aktivity, které by bez možnosti finanční odměny neměly dostatek…
|
|
Komentáře
Článek zatím nikdo nekomentovalVložit nový komentář