Články
|
Spyout
|
news
|
01.03.2003
|
HLÁŠENÍ O STAVU 0231103
|
HLÁŠENÍ O STAVU 0231103 |
|
Arlene Tuckerová
|
news
|
01.03.2003
|
IZRAEL V AKCI
|
Letošní ročník izraelského festivalu performance Blurrr se odehrál 20.-23. listopadu v okolí bleších trhů v Jaffě. Na rozdíl od předchozích tří let, kdy se festival konal v uzavřených prostorách kibuců, se letos otevřel ulicím a městskému kontextu. Mezi nakupujícími, chodci, obchodníky a holuby bylo cítit Středozemní moře a všude byla poznat dlouhá historie města i sousedství s moderními… |
|
Jana Kalinová
|
news
|
01.03.2003
|
KDYŽ TI UJEDE VLAK, VŽDYCKY JEŠTĚ LETÍ LETADLO (SPOLEČENSKÁ RUBRIKA)
|
Komerční příloha
Někdy se stane, že všechno dopadne, jak má, a to mě potom tak vyvede z míry, že se všechno ostatní, co mělo podle plánu následovat, zhroutí...
Profesor Knížák mě e-mailem informoval, že Pražské bienále bylo úspěšné, že se u kritiků setkalo s kladným ohlasem a že Národní galerie bude z každého ročníku (?!) vybírat deset nejvýznamnějších děl do své sbírky. Bohužel nemá peníze, a… |
Jan Šerých
|
info
|
01.03.2003
|
AD: PERFEKTNÍ TENZE
|
Perfect Tense - malba dnes
Jízdárna Pražského hradu, 19.12. 2003-14. 3. 2004
Autoři výstavy: Olga Malá, Karel Srp
Vím, není úplně namístě kritizovat výstavu, která (v tuto chvíli) existuje pouze v mysli kurátorů a v mediálních ohláškách. Můj ryze subjektivní výlev budiž tedy chápán jen jako předčasné upuštění páry. Z letáku předcházejícího výstavu se vlastně poprvé dozvídám více o koncepci… |
|
Redakce
|
commentary
|
01.03.2003
|
CENA PLECHOVÉHO METÁLU
|
Také na závěr roku 2003 byla udělena Cena Jindřicha Chalupeckého. Jejím laureátem se stal Michal Pěchouček. Cena, již s oblibou i ironií srovnáváme s britskou Turner Prize, tak ustála další rok, přestože prochází zásadní proměnou svého významu. Donedávna byla zásluhou jejího zakladatele a prezidenta Václava Havla úzce spjata s hodnotami režimu nastoleného po přelomových událostech v roce 1989.… |
|
Jiří Ptáček
|
focus
|
01.03.2003
|
KONEC POHÁDKY (CO JE MEZI POHÁDKOU A VÁCLAVEM STRATILEM)
|
"Pohádka tkví v naklonění vědomí. Je jí odepřeno srovnání s racionálním uvažováním, v němž by se vždy ukázala jako neopodstatněná, přinejlepším jako vyplavení struktur kolektivního vědomí. Ovšem nikdo jí neupírá okamžik, kdy se stane jediným řádem světa a života. Pouze během trvání tohoto pokroucení našich reflexivních schopností vítězně anektuje mysl. Co z ní dělá silnou iluzi, to je specifický… |
|
Radek Wohlmuth
|
focus
|
01.03.2003
|
ŠOŠON A JEDNOROŽEC
|
Jan Hísek nepatří mezi autory, o kterých se mluví jednoznačně. Po pravdě řečeno, není se čemu divit. Jednoznačný není ani trochu. Naší uměleckou scénou proplouvá podivně jako bludný Holanďan. Představuje bez nadsázky zvláštní nečasový, snad i přežitý fenomén, který ale stále podvědomě přitahuje pozornost. “Je to Šošon,” řekl o něm impulzivně Milan Salák. “Jednorožec. Jedinej, kdo důstojně převzal… |
|
Petr Vaňous
|
focus
|
01.03.2003
|
NEJLEPŠÍ JE BÝT BOŽSKEJ ANEB NA OKRAJ POHÁDKY
|
"Schopný člověk je umělec (M. N.) Michal Nesázal (1963) pracuje od roku 1999 na široce založeném a stále početně rozšiřovaném souboru obrazů s motivem krajin. Divákovi nabízí průhledy do rozmanitě členěných krajinných rámců, kde dějovost malby rozehrávají její samotné prvky - stromy, keře, skály, jezera, kopce i lidská obydlí (včetně stínů). Na první pohled je ale jasné, že autor není fascinován… |
|
Tony Ozuna
|
focus
|
01.03.2003
|
GOTT UMĚLEC
|
"V nóbl pražské restauraci hraje směsice hitů. Jedna cover verze za druhou, vyřvávané Tomem Jonesem do rytmu šťastných diskovyznavačů, The-me to Evita, Somewhere over the Rainbow ze soundtracku Wizard of Oz, If You Think I'm Sexy od Roda Stewarta atd. Turisté určitě zbožňují tyhle songy ve Vegas; možná by to mohl být i fixní playlist pro zájezdy po kasinech, ale co se týče mě, myslím, že je to… |
|
Travis Jeppesen
|
report
|
01.03.2003
|
CIZINCEM V CIZÍ ZEMI (ANGLOSAŠTÍ UMĚLCI V PRAZE)
|
"Jak na stránkách tohoto časopisu poznamenal před několika měsíci Martin Zet, současný umělec je stále více nucen přijímat statut kočovníka, aby přežil. Co se týče místní umělecké scény, důsledky jsou mnohem specifičtější. Cizinci ze Západu, kteří se tu začali shromažďovat po pádu komunismu, především Američané, obvykle dorazili se dvěma záležitostmi: velkým množstvím peněz a s uměleckými… |
|