Umělec 2/2003 Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2003, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Články

Previous | 1 | 2 | 3 | 4 | Next
Get rid of yourself Suzanne Altmann | news | 01.02.2003
GET RID OF YOURSELF
Propadnu depresím? Podám žádost o vycestování? Spáchám sebevraždu, nebo budu pokračovat dále jako doposud? Tyto otázky si musí položit umělci, když si uvědomí, že žijí v politicky restriktivním státu. To je alespoň názor kurátora Franka Motze, který v posledních letech sledoval pronikavé změny v USA přímo na místě. Jako stipendista Whitney Museum a poté jako lovec talentů pro Whitney Biennale…
Téma – Periferní performance Knut Asdam | artprojekt | 01.02.2003
TÉMA – PERIFERNÍ PERFORMANCE
Simon Sheikh: A recurrent theme in your work has been the usage, representation and perhaps even psychology of architecture. On the one hand you seem interested in the surface of buildings, their reflections but also deferrals of gazes, of desires and usages, and on the other hand you seem committed to the everyday, to other practices in other spaces, often connected to the apparently invisible,…
Nazí v post-sovětské Arménii Eva Khachatrian | performance | 01.02.2003
NAZÍ V POST-SOVĚTSKÉ ARMÉNII
Umění performance obecně hraje zajímavou roli v současném arménském umění. Téměř všichni umělci zde osobně touto oblastí prošli. V dnešní době je Azat Sargsyan, známý také pro své časté cestování, pravděpodobně nejobětavějším představitelem tohoto žijícího žánru v současném arménském umění. V jednom představení After the Wall Show (Představení za stěnou, 2000) a pak pro Sao Paolo Bienniale (2002)…
Stíny Stokerova dramatu Jiří Ptáček | performance | 01.02.2003
STÍNY STOKEROVA DRAMATU
O Michalu Pěchoučkovi se v poslední době nejčastěji mluví v superlativech. Jeho talent je (znenadání nebo podle očekávání – to už zůstává na každém zvlášť) vyzrálý a nadále vedený s velkou sebekázní. Každý jeho další krok je proto sledován o to bedlivěji. Ale zopakujme si, jakými nástroji toho Michal Pěchouček dosáhl: nevyvinul větší úsilí na získání veřejného mínění mimo umělecké teritorium,…
Tehching Hsieh - CeloŽivotní performance Jan Suk | performance | 01.02.2003
TEHCHING HSIEH - CELOŽIVOTNÍ PERFORMANCE
Sebeznázornění Existuje opravdu velmi málo případů, kdy se současný umělec dokáže radikálně, zcela jasně a čistě postavit k životu tak výrazným a univerzálním gestem, které nejenže obejme celý jeho život, ale také se promítne do života druhých. Dílo Tehching Hsieha opouští škatulku akčního umění a stává se jedním silným přetrvávajícím gestem: výpovědí o svobodě. Jeho práce se zaobírá těmi…
Performance strojů a lidí v on line prostředí Denisa Kera | performance | 01.02.2003
PERFORMANCE STROJŮ A LIDÍ V ON LINE PROSTŘEDÍ
Performance a happeningy většinou spojujeme s “reálným” světem, ať už s fyzickým tělem v body-artu nebo s krajinou v land-artu či jiným typem individuální a kolektivní akce ve veřejném prostoru. Tyto intervence narušují společenskou praxi, rituál nebo režim chování na daném místě a často mají formu protestu nebo pokusu o kreativní a nový projev. Performance ve virtuálním světě proto zní jako…
Červená, žlutá a modrá uprostřed ničeho Jiří Ptáček | Albánie | 01.02.2003
ČERVENÁ, ŽLUTÁ A MODRÁ UPROSTŘED NIČEHO
I Na plakátě ve vestibulu velkého tiranského hotelu, kde jsme se nakonec neubytovali, nás jakási turistická kancelář lákala sloganem “Albánie: poslední tajemství”. Oslovilo nás to, přestože jsme vůbec nechtěli poznávat pamětihodnosti, co přestály řádění Envera Hodži, ale pouze zjistit, co to znamená Tiranské bienále 2. Před dvěma lety se uskutečnilo poprvé a jeho patron Gian Carlo Politi se…
Hůl, aneb zpráva o albánské slané procházce Martin Zet | Albánie | 01.02.2003
HŮL, ANEB ZPRÁVA O ALBÁNSKÉ SLANÉ PROCHÁZCE
Z-topos: OSVOBOZUJÍCÍ CHŮZE původní popis projektu Nečetl jsem nic od Sira Thomase Moora. Nevím tedy ani, co zastupuje písmeno U ve slově Utopie. Pokud je od slova “universalis” – pak Utopie znamená Univerzální místo. Místo univerzálního řádu. Jako ztělesnění představy univerzálního řešení, jako produkt víry v možnost univerzálního popisu, univerzálního poznání, možnost obsažení univerzálního…
Musela jsem se taky zeditovat / Rozhovor s Petrou Vargovou Zuzana Štefková | rozhovor | 01.02.2003
MUSELA JSEM SE TAKY ZEDITOVAT / ROZHOVOR S PETROU VARGOVOU
Jak ses dostala k novým médiím? Začínala jsem v ateliéru konceptuálních tendencí u Miloše Šejna. Strávila jsem tam rok a líbilo se mi tam, jenže jsem hned v prváku dostala ateliérovou cenu a to mě asi vyhnalo. Chtěla jsem jít někam, kde se nebudu mít tak dobře, a tak jsem šla ke Knížákovi. Jenže tam jsem se utvrdila v tom, že nemám vztah k materiálu, k věcem. Takže zbyla jediná možnost – nový…
Slova nejsou jenom kecy (práce s textem u Lenky Klodové) Radek Wohlmuth | umělec | 01.02.2003
SLOVA NEJSOU JENOM KECY (PRÁCE S TEXTEM U LENKY KLODOVÉ)
Zhruba před dvěma lety (1. 12. 2001) byla v Neratovicích, na křižovatce ulic Mánesovy a Benešovy, na šestimetrové hliněné navážce mezi silnicí, tratí a hřištěm, odhalena socha. Tvoří ji několik masivních třímetrových, ručně opracovaných pískovcových bloků zasazených do betonového základu, které dohromady vytvářejí jednoslovný nápis. To slovo, které váží víc než padesát tun, je celkem běžné:…
Previous | 1 | 2 | 3 | 4 | Next

04.02.2020 10:17
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
Illustrations by Tomáš Horný (temporarily Tomas Hornley, as he’s living in Melbourne, Australia) accompanied by concise texts...
Více informací...
7,85 EUR
9 USD
15 x 21 x 2 cm / 160 pages / offset / 1000 ex
Více informací...
20 EUR
22 USD
Light by Martin Zet
Více informací...
5,50 EUR
6 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS BERLIN
v ZWITSCHERMASCHINE
Potsdamer Str. 161
10783 Berlin, Germany
berlin@divus.cz

 

Otevřeno od středy do neděle mezi 14:00 a 19:00
 

Ivan Mečl
ivan@divus.cz, +49 (0) 1512 9088 150

DIVUS LONDON
Enclave 5, 50 Resolution Way
London SE8 4AL, United Kingdom
news@divus.org.uk, +44 (0)7583 392144
Open Wednesday to Saturday 12 – 6 pm.

 

DIVUS PRAHA
Bubenská 1, 170 00 Praha 7, Czech Republic
divus@divus.cz, +420 245 006 420

Open daily except Sundays from 11am to 10pm

 

DIVUS WIEN
wien@divus.cz

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz
DIVUS MOSCOW & MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus 23.05.-17.06.2017 STU MEAD & MIKE DIANA IN PARIS