Umělec 3/2006 Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2006, 3
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Články

1 | 2 | 3 | Next
Jazyk figurální reprezentace u Uroše Djuriće Stevan Vuković | profile | 01.03.2006
JAZYK FIGURÁLNÍ REPREZENTACE U UROŠE DJURIĆE
„Autor a jeho dílo jsou pouze odrazovými můstky pro ­ana­lýzu, jejímž horizontem je jazyk: U Danteho, Shakespeara nebo Racina se nejedná o vědu, ale pouze o vědecké promluvy.“ Roland Barthes1 Jednou z hlavních překážek, jež brání obsáhnout specifický diskurz, který Uroš Djurić používá k průniku na současnou uměleckou scénu, je umělcova přítomnost v médiích – prezentuje se jako veřejná osobnost…
Plán B Edith Jeřábková a Lenka Vítková | essay | 01.03.2006
PLÁN B
Potřeba popsat stav současné české výtvarné scény z pohledu galerijního provozu vyplynula z našich rozhovorů mezi návštěvami vernisáží. Záměrem je zachytit probíhající fázi vzniku něčeho nového i příčiny současné situace.. V rámci přípravy na setkání s mladými pražskými galeristy jsme všem položily deset stejných otázek. Protože odpovědi přinášejí zajímavé informace o podobnostech i rozdílech…
Flash Mob na běloruský způsob Alena Boika | action | 01.03.2006
FLASH MOB NA BĚLORUSKÝ ZPŮSOB
Flash mob je masový umělecký jev, který v roce 2003 veselou a nesmyslnou vlnou zaplavil Ameriku, Evropu a celou Zemi. Na jejím hřebeni se nachází také jedna neveliká šťastná země – Bělorusko, které se do obecného povědomí dostalo díky „poslednímu diktátorovi“ Lukašenkovi a pokusu o revoluci v březnu 2006. Zde se také díky specifickým podmínkám objevila nová, politická forma flash mobu. Místo…
Po katastrofě – Zpověď veterána devadesátých let Ivan Mečl věnuje Vítu Soukupovi | 01.03.2006
PO KATASTROFĚ – ZPOVĚĎ VETERÁNA DEVADESÁTÝCH LET
Byl jediným, vysmívaným, ale nezviklatelným kritikem procesů v umění devadesátých let. Texty Víta Soukupa doporučuji k přečtení všem laikům i badatelům v současném umění. Budou mu muset dát za pravdu. Po shlédnutí útržku diskuse mezi zástupci nejmladší generace v současném umění mi bylo jako někomu, kdo přežil nukleární katastrofu. Ta musela nastat někdy v roce 2001. Porevoluční devadesátá léta…
Cyril Lepetit:O svobodě, Titaniku a zdvořilé nevěře Jan Suk | interview | 01.03.2006
CYRIL LEPETIT:O SVOBODĚ, TITANIKU A ZDVOŘILÉ NEVĚŘE
Cyril Lepetit – le petit – drobný, malicherný, bezvýznamný, nicotný Znáte to, když se v létě po ostrém pochodu či jízdě na kole zastavíte a podřepnete, abyste prozkoumali zem, a vítr vám prohrábne vaše zpocené pohlaví; anebo když navečer ležíte v přeplněné vaně, pozorujete mírně se vlnící hladinu odrážející mírně zvlněnou realitu, když v tom něco dramaticky protne hladinu vody: a vy si zlehka…
PROJEKT TIRANA PRIŠTINA 2005 Feni Zguro | info | 01.03.2006
PROJEKT TIRANA PRIŠTINA 2005
Let z Tirany do Prištiny trvá jen 25 minut. Člověk se tak vyhne dvěma tisícům zatáček „dálnice“ přes město Kukës a nepříliš pěknému zážitku z kulturní krajiny. Pokud se umělec ocitne v zemi, jako je Albánie, pouze na jeden rok, nezbývá mu než reagovat na místní situaci. Záměrem Floriana Agalliu, koordinátora a organizátora TiranaPrishtina Project 2005, bylo vytvořit uměleckou událost, která by…
UNATHOURISED BANKSY, STREET ART AND PRIVATE PROPERTY Chris Gill | street and art | 01.03.2006
UNATHOURISED BANKSY, STREET ART AND PRIVATE PROPERTY
Následující příběh je součástí městského uměleckého folkloru: mladému graffiti umělci jménem Banksy, údajně je to Robin Banks z Bristolu v jihozápadní Anglii, se posmívali za to, že řekl své sestře, že jednoho dne budou jeho díla vystavena v Louvru. Přeskočíme k dnešku – a Banksy vystavuje v Louvru, v Tate Britain a ve čtyřech nejprestižnějších muzeích v New York City. Tohle ale není typická…
Acamonchi Marisol Rodríguez | street | 01.03.2006
ACAMONCHI
,,Žít v médiích znamená žít v pomíjivém světě. Pokud nejste doma, když vám volají, řeknou někomu jinému. Pokud zavoláte vy jim, už se nikdy neozvou" V roce 1994 byl zavražděn ranou do hlavy prezidentský kandidát Luis Donaldo Colosio ve chvíli, kdy procházel davem lidí, kteří mu holdovali po projevu, který pronesl v Lomas Taurinas v Tijuaně. V tom momentě se ono místo, nejvzdálenější kout …
Spolčení slov Tony Ozuna | text and art | 01.03.2006
SPOLČENÍ SLOV
Když je umělecké dílo bez názvu, vždycky mám pocit, jako by mě někdo podvedl, zklamal, zradil. Protože, alespoň pro mě, byl vynechán záchytný bod. Například na nedávné retrospektivě fotografa Miroslava Tichého v brněnském Domě umění – tam byla prakticky všechna díla bez názvu. Bylo to pochopitelné, protože jak by asi osmdesátiletý muž mohl zpětně vymýšlet názvy obrázků z nesčetných, dávno…
Informační ready mades a jejich etika Tomáš Pospiszyl | text and art | 01.03.2006
INFORMAČNÍ READY MADES A JEJICH ETIKA
České současné umění se v posledních letech pozvolna přiklání ke konceptualismu. Jedním z projevů tohoto směřování je vzrůstající počet umělců, kteří pracují s textem. Jejich přístupy jsou pochopitelně různorodé: textové sdělení může být součástí malby, kresby, fotografie, tisku, trojrozměrného objektu, filmu či díla umístěného na internetu. Využívají ho tvůrci se zájmem o neobrazové či…
1 | 2 | 3 | Next

04.02.2020 10:17
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
1997, 24.7 x 37.5 cm, Pen & Ink Drawing
Více informací...
559,20 EUR
609 USD
Druhé číslo umělecké revue Divus. Toto velkoformátové tištěné médium v sobě spojuje alternativu, exkluzivitu, umění i okrajovou...
Více informací...
9,90 EUR
11 USD
Jedno z nejdůležitějších prozaických děl spisovatele, herce, loutkoherce, dramatika, hudebníka a umělce S.d.Ch. Text je hořkým...
Více informací...
7 EUR
8 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS BERLIN
v ZWITSCHERMASCHINE
Potsdamer Str. 161
10783 Berlin, Germany
berlin@divus.cz

 

Otevřeno od středy do neděle mezi 14:00 a 19:00
 

Ivan Mečl
ivan@divus.cz, +49 (0) 1512 9088 150

DIVUS LONDON
Enclave 5, 50 Resolution Way
London SE8 4AL, United Kingdom
news@divus.org.uk, +44 (0)7583 392144
Open Wednesday to Saturday 12 – 6 pm.

 

DIVUS PRAHA
Bubenská 1, 170 00 Praha 7, Czech Republic
divus@divus.cz, +420 245 006 420

Open daily except Sundays from 11am to 10pm

 

DIVUS WIEN
wien@divus.cz

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz
DIVUS MOSCOW & MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus 23.05.-17.06.2017 STU MEAD & MIKE DIANA IN PARIS