Tomodachi no Uranchan (Přátelé Uranové dívky)
|
focus
|
01.06.2000
|
MÁRIO, MELINDA &...
|
Cesta z Německa po E-55 je přehledná a klidná díky jasné krajnici a místnímu dodržování předepsané rychlosti. Večer, kdy jsou ulice pusté, pozorujete známou německou pečlivost a kýčovitost.Česko-německá hranice je momentálně chaotická možná proto, že nedávno proběhla její rekonstrukce a posunutí. Přijedete do země nikoho, kde se nedají přehlédnout vietnamské stánky jako české uvítání. Silnice… |
|
Vladan Šír
|
focus
|
01.06.2000
|
DEPORTAČNÍ TŘÍDA
|
V době, kdy německá socialistická vláda a dokonce konzervativní pozice ve snaze o zastavení ekonomického propadu volají po přijímání imigrantů do země, uprchlíci jsou spolkovou policií stále deportováni. Jejich vyhánění přenáší otázku hranic do vnitrozemí, protože utečenci jsou většinou odesíláni přes hraniční přechody na hlavních letištích. Jako reakci na situaci a účast hlavní německé letecké… |
|
Scott MacMillan
|
focus
|
01.05.2000
|
DIVOŠI, BARBAŘI A CIVILIZOVANÍ LIDÉ
|
“Brzy se lid rozhodne, že chce, aby se jeho země stala součástí dnešního monstrózního světa. Až se tak stane, bude po všem. Jakmile v sobě zjistíte tuto touhu, jste infikovaní smrtelným virem a začnou se u vás projevovat symptomy nemoci. Budete žít v pojmech času a peněz a začnete myslet v pojmech společnost a pokrok. Pak vám nezbude než zabíjet ostatní lidi, kteří přemýšlejí obdobně, ale i… |
|
Barbara Schurz, Alexander Brener
|
focus
|
01.05.2000
|
PRAŽSKÉ POULIČNÍ BOJE JAKO VÝZNAMNÉ UMĚLECKÉ DÍLO
|
26. září 2000 vzniklo v Praze díky několika tisícům demonstrantek a demonstrantů vskutku velkolepé umělecké dílo: demonstrace, která vyústila v pouliční boje s policií a několik rozbitých skel. Ať žije umělecká tvorba! Chceme ale zároveň předeslat, že tato událost, pulzující jako srdce vorvaně na palubě velrybářské lodi, nepatří k pomalu antagonizujícímu dvacátému století, ale k doposud neznámému… |
|
Saša Glavan
|
focus
|
01.05.2000
|
CO, JAK A PRO KOHO / (O 152 LET POZDĚJI)
|
Původní myšlenka, na níž byl založen koncept výstavy Co, jak a pro koho (Chorvatská umělecká společnost, Záhřeb, 16. června 2000), pochází z roku 1998, kdy aktivistická organizace a vydavatelství Bastard/Arkzin publikovala při příležitosti jeho 150. výročí nové vydání Komunistického manifestu. Jen na první pohled se toto rozhodnutí zdá poněkud nostal-gické bez jekéhokoli významu pro současnou… |
Raimar Stange
|
focus
|
01.05.2000
|
EXPOZICE 2000
|
I. Time and Space“Welcome to Hannover, the city of trade fairs” read a sign greeting visitors at the main train station in Hannover in 1981. It is common knowledge here that the Hannover trade fair was conceived in response to the first largest trade fair in Germany ending up after World War II in Leipzig, in the territory of the (socialist) German Democratic Republic. Concurrently, in 1981, the… |
|
BLN
|
focus
|
01.04.2000
|
O BEATECH, RÝMECH, PRAŽSKÝCH ZDECH A ŽIVOTĚ
|
Hip-hop je autonomní subkultura s vlastní image, která vznikla jako výrazový prostředek ghetta. Hudba (její kořeny najdeme u toasteru na Jamajce šedesátých let, Jamese Browna a George Clintona; Afrika Bambaata tvrdí, že byl ovlivněn elektronickou hudbou německé formace Kraftwerk…) je jen jednou složkou vedle graffiti, breakdance, rapu... Tato subkultura, která je podobně jako punk, produktem… |
|
Ineke Schwartz
|
focus
|
01.04.2000
|
ARCHI-TAG-TURA: SPLYNUTÍ ARCHITEKTURY A GRAFFITI
|
„Opakované používání již existujících prvků přináší bohaté a rozmanité výsledky. Bach používal Vivaldiho, Busoni používal Bacha, Tinguely používal odpad, bezpočet lidí používá nalezené filmové záběry. Každý z nich tak činil s jiným záměrem a s jiným výsledkem. Někdy jde o poctu, jindy o pokus o destrukci, někdy o vdechnutí života, jindy o kritiku, někdy o zkoumání, jindy o vyrovnání účtů, jindy…“… |
|
Františka a Tim Gilman-Ševčík
|
focus
|
01.04.2000
|
VELKÝ VÝPRODEJ GRAFFITI
|
Kdysi jste při příjezdu do New Yorku měli pocit, jako byste se propadali poklopem do zapadlé špinavé uličky. New York překonával zbytek Ameriky svou všudypřítomnou nečistotou a extatickou energií, extrémy mezi vysokým a nízkým, které byly napěchované na malinký, ve švech praskající ostrůvek. Byl tolerantnější než puritánské vnitrozemí – nebezpečí zde vyvažovalo vzrušení, svinčík obklopovala… |
|
Petra Jedličková
|
focus
|
01.03.2000
|
HRA NA STVOŘITELE
|
Kyberprostor je vytvářen halucinací dat získaných z různých zařízení připojených k počítačové síti, je to svět vytvořený díky stále zdokonalovaným matematickým schopnostem strojů, jejichž výpočetní výkony dosahují stále vyšší rychlosti, a exponenciálně narůstající informační základnou, do které přispívají všechny entity zapojené do procesu digitalizace našeho světa a nás samých. Tento… |
|