Umělec 2/2004 Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2004, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Články

Previous | 1 | 2 | 3 | Next
Návrat dvouhlavého boha  - nastává vesnická rekonstručko! Arlene Tucker | 01.02.2004
NÁVRAT DVOUHLAVÉHO BOHA - NASTÁVÁ VESNICKÁ REKONSTRUČKO!
Diagramy Pociťuji nutnost představit tuto sérii jako vědecký projekt, neboť jsem dospěla k názoru, že jako takového si jí cením nejvíce. Rozdíl mezi těmito fotografiemi a vědeckým experimentem je ten, že v tomto případě není stanovisko diváka nakonec důležité.Podle definice je diagram skica, prostředek k vysvětlení, plán, jenž se rozbíhá do několika cest. Je to jedna z nejstarších forem…
Lukas Duwenhögger Wolf Günter Thiel | 01.02.2004
LUKAS DUWENHÖGGER
Lukas Duwenhögger je malířem v klasickém slova smyslu. Ale zároveň naplňuje naši představu o koncepčně uvažujícím umělci. V centru jeho uvažování stojí bytí umělce jako exponovaného tvůrce kultury a také člověk se svými osobními předpoklady. Duwenhögger ve svém díle i v osobním životě vyvozuje důsledky z veřejného přijímání svých děl. A proto se přestěhoval z Berlína do Istanbulu. Systematizace…
Portrét v době kinematografie - Andy Warhol: Motion Pictures. Kunst-Werke Berlin, 8. 5.–8.8. 2004. Tomáš Pospiszyl | 01.02.2004
PORTRÉT V DOBĚ KINEMATOGRAFIE - ANDY WARHOL: MOTION PICTURES. KUNST-WERKE BERLIN, 8. 5.–8.8. 2004.
V souvislosti s obří přehlídkou moderního umění Das MoMA v berlínské Nové Národní galerii by návštěvníkům německé metropole neměla ujít rozsahem menší přidružená výstava, která však na rozdíl od notoricky známých děl nabízí na evropském kontinentě nepříliš známý materiál. Jde o výstavu němých filmů Andyho Warhola v Kunst-Werke Berlin. Již samotný vstup do ztemnělého výstavního prostoru je…
Silvina Arismendi Jiří Ptáček | 01.02.2004
SILVINA ARISMENDI
To, co dělá Silvina Arismendi, bychom mohli přirovnat k pohybu zemských desek: „Zemské desky pomalu stoupají, klesají, napínají se a křiví. V místech, kde se třou nebo dokonce zasekávají, nastává pnutí.“ Pnutí v aktivitách Silviny Arismendi rovněž vyplývá ze tření jedné souvislostní zóny o druhou. Případná epicentra seismické činnosti nalezneme ve velmi osobní navigaci žitým prostředím. Arismendi…
Soňa Goldová Jiří Ptáček | 01.02.2004
SOŇA GOLDOVÁ
Soňa Goldová, nar. 1979 v Hustopečích u Brna, byla do letošního léta posluchačkou brněnské Fakulty výtvarných umění (environmentálního ateliéru Vladimíra Merty). Během studia prošla několika méně nápadnými uměleckými etapami. O to víc zaujala, když během posledních tří let dospěla k uvážlivému a atraktivnímu využívání fotografického média.První fotografická série Ze života (2002) přišla po hned…
Pouliční animace - Things you don’t know 2, Galerie Home, Praha, 2. 4.–1. 5. 2004 Ivan Mečl | 01.02.2004
POULIČNÍ ANIMACE - THINGS YOU DON’T KNOW 2, GALERIE HOME, PRAHA, 2. 4.–1. 5. 2004
Jak legrační. Pozvaný umělec nebyl vpuštěn do České republiky, protože si zapomněl pořídit vízum. Pár dní před vstupem do Evropské unie nepomohly ani intervence vyšších oficiálních míst. Umělec se vrátil zpět do Berlína a performance se nekonala. Byla odložena. Dnes už jsme v Evropské unii, ale na hranicích se nic se nezměnilo. Parta mrzutých pohraničníků stále vyžaduje pasy. Mezi několika…
Obrázky z výstavy - Plug-in, Galerie Futura, Praha, 7. 5.–27. 6. 2004 Simona Vladíková | 01.02.2004
OBRÁZKY Z VÝSTAVY - PLUG-IN, GALERIE FUTURA, PRAHA, 7. 5.–27. 6. 2004
Plug in znamená zapojeno, spojeno, propojeno. Je fakt, že většina umění na týhle exhibici by nám toho bez proudu mnoho nesdělila (jelikož jde většinou o videa), ale jsou tu i věci, který by bez elektřiny nakonec bylo možný vnímat, a tak pátrám po dalším důvodu tohoto označení. Texty v katalogu mnohé vysvětlí. Kurátorovi (Mario Rizzi) prý kráčí o reflexi kompatibility, integrace a standardizace…
Tancuj, Bůh je přece dýdžej - Mechanismy současného umění a úvahy Nicolase Bourriauda Tomáš Pospiszyl | 01.02.2004
TANCUJ, BŮH JE PŘECE DÝDŽEJ - MECHANISMY SOUČASNÉHO UMĚNÍ A ÚVAHY NICOLASE BOURRIAUDA
Pokusit se teoreticky uchopit současné umění jako celek vyžaduje odvahu. Poslední vlna podobných snah se nesla v duchu postmoderního přehodnocování zavedených kánonů. Byl to v podstatě revizionismus, který se vracel do vzdálené i poválečné historie avantgardy, a aktuální současnost jako celek paradoxně obcházel. I velké přehledové dějiny umění nechávají poslední dvě desetiletí dvacátého století…
Kázání a myšlenky Klause Drážďanského - Die Zehn Gebote,Deutsches Hygiene-Museum, Drážďany, 19. 6.–5. 12. 2004 Jiří Ptáček | 01.02.2004
KÁZÁNÍ A MYŠLENKY KLAUSE DRÁŽĎANSKÉHO - DIE ZEHN GEBOTE,DEUTSCHES HYGIENE-MUSEUM, DRÁŽĎANY, 19. 6.–5. 12. 2004
Nad našimi hlavami se rozhořel ohnivý meč. Proces spirituální globalizace se rozjel na plný plyn už ve chvíli, kdy prorok Mohamed uznal proroka Mojžíše. Ať činíme co činíme, už dlouho se společně vaříme v jednom kotli. V době, kdy kulminuje „nevyhlášený“ transkulturní konflikt, pociťujeme stále víc, jak rozpálená může být plotna společného života, přestože má, navzdory všem pluralitním koncepcím…
Tuhle výstavu nikdy neuvidíte - Redas Diržys: Buďme součástí systému! - Radniční věž, Bílina, 30.4.–30.5. 2004 Jeffrey A. Buehler | 01.02.2004
TUHLE VÝSTAVU NIKDY NEUVIDÍTE - REDAS DIRŽYS: BUĎME SOUČÁSTÍ SYSTÉMU! - RADNIČNÍ VĚŽ, BÍLINA, 30.4.–30.5. 2004
Poslední výstava Redase Diržyse Let’s Be Part of the System! byla otevřena 31. dubna 2004 v předvečer vstupu České republiky do Evropské unie. Neměla šanci, že by si jí někdo všiml. Koneckonců, dějištěm byla věž městské radnice v městečku Bílina, na pokraji severočeského pohraničí. Slavný den na Zapadákově. Budova radnice vypadá jako štíhlý jehlovitý maják, uvězněný ve strouze mezi dvěma vlnami,…
Previous | 1 | 2 | 3 | Next

04.02.2020 10:17
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
Speciální směs AMSP (Alter Močál Správný Poměr) je určena především pochybujícím ale stále se humanistických hodnot držícím...
Více informací...
14,40 EUR
16 USD
Kniha byla součástí výstavy SVÁTEK PRÁCE. Texty Martina Zeta s předmluvou Miloše vojtěchovského.
Více informací...
11 EUR
12 USD
1995, 35.5 x 43 cm (3 Pages), Pen & Ink Drawing
Více informací...
894 EUR
973 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS BERLIN
v ZWITSCHERMASCHINE
Potsdamer Str. 161
10783 Berlin, Germany
berlin@divus.cz

 

Otevřeno od středy do neděle mezi 14:00 a 19:00
 

Ivan Mečl
ivan@divus.cz, +49 (0) 1512 9088 150

DIVUS LONDON
Enclave 5, 50 Resolution Way
London SE8 4AL, United Kingdom
news@divus.org.uk, +44 (0)7583 392144
Open Wednesday to Saturday 12 – 6 pm.

 

DIVUS PRAHA
Bubenská 1, 170 00 Praha 7, Czech Republic
divus@divus.cz, +420 245 006 420

Open daily except Sundays from 11am to 10pm

 

DIVUS WIEN
wien@divus.cz

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz
DIVUS MOSCOW & MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus 23.05.-17.06.2017 STU MEAD & MIKE DIANA IN PARIS