Články
|
Arlene Tucker
|
01.02.2004
|
NÁVRAT DVOUHLAVÉHO BOHA - NASTÁVÁ VESNICKÁ REKONSTRUČKO!
|
Diagramy Pociťuji nutnost představit tuto sérii jako vědecký projekt, neboť jsem dospěla k názoru, že jako takového si jí cením nejvíce. Rozdíl mezi těmito fotografiemi a vědeckým experimentem je ten, že v tomto případě není stanovisko diváka nakonec důležité.Podle definice je diagram skica, prostředek k vysvětlení, plán, jenž se rozbíhá do několika cest. Je to jedna z nejstarších forem… |
|
Wolf Günter Thiel
|
01.02.2004
|
LUKAS DUWENHÖGGER
|
Lukas Duwenhögger je malířem v klasickém slova smyslu. Ale zároveň naplňuje naši představu o koncepčně uvažujícím umělci. V centru jeho uvažování stojí bytí umělce jako exponovaného tvůrce kultury a také člověk se svými osobními předpoklady. Duwenhögger ve svém díle i v osobním životě vyvozuje důsledky z veřejného přijímání svých děl. A proto se přestěhoval z Berlína do Istanbulu. Systematizace… |
|
Tomáš Pospiszyl
|
01.02.2004
|
PORTRÉT V DOBĚ KINEMATOGRAFIE - ANDY WARHOL: MOTION PICTURES. KUNST-WERKE BERLIN, 8. 5.–8.8. 2004.
|
V souvislosti s obří přehlídkou moderního umění Das MoMA v berlínské Nové Národní galerii by návštěvníkům německé metropole neměla ujít rozsahem menší přidružená výstava, která však na rozdíl od notoricky známých děl nabízí na evropském kontinentě nepříliš známý materiál. Jde o výstavu němých filmů Andyho Warhola v Kunst-Werke Berlin. Již samotný vstup do ztemnělého výstavního prostoru je… |
|
Jiří Ptáček
|
01.02.2004
|
SILVINA ARISMENDI
|
To, co dělá Silvina Arismendi, bychom mohli přirovnat k pohybu zemských desek: „Zemské desky pomalu stoupají, klesají, napínají se a křiví. V místech, kde se třou nebo dokonce zasekávají, nastává pnutí.“ Pnutí v aktivitách Silviny Arismendi rovněž vyplývá ze tření jedné souvislostní zóny o druhou. Případná epicentra seismické činnosti nalezneme ve velmi osobní navigaci žitým prostředím. Arismendi… |
|
Jiří Ptáček
|
01.02.2004
|
SOŇA GOLDOVÁ
|
Soňa Goldová, nar. 1979 v Hustopečích u Brna, byla do letošního léta posluchačkou brněnské Fakulty výtvarných umění (environmentálního ateliéru Vladimíra Merty). Během studia prošla několika méně nápadnými uměleckými etapami. O to víc zaujala, když během posledních tří let dospěla k uvážlivému a atraktivnímu využívání fotografického média.První fotografická série Ze života (2002) přišla po hned… |
|
Ivan Mečl
|
01.02.2004
|
POULIČNÍ ANIMACE - THINGS YOU DON’T KNOW 2, GALERIE HOME, PRAHA, 2. 4.–1. 5. 2004
|
Jak legrační. Pozvaný umělec nebyl vpuštěn do České republiky, protože si zapomněl pořídit vízum. Pár dní před vstupem do Evropské unie nepomohly ani intervence vyšších oficiálních míst. Umělec se vrátil zpět do Berlína a performance se nekonala. Byla odložena. Dnes už jsme v Evropské unii, ale na hranicích se nic se nezměnilo. Parta mrzutých pohraničníků stále vyžaduje pasy. Mezi několika… |
|
Simona Vladíková
|
01.02.2004
|
OBRÁZKY Z VÝSTAVY - PLUG-IN, GALERIE FUTURA, PRAHA, 7. 5.–27. 6. 2004
|
Plug in znamená zapojeno, spojeno, propojeno. Je fakt, že většina umění na týhle exhibici by nám toho bez proudu mnoho nesdělila (jelikož jde většinou o videa), ale jsou tu i věci, který by bez elektřiny nakonec bylo možný vnímat, a tak pátrám po dalším důvodu tohoto označení. Texty v katalogu mnohé vysvětlí. Kurátorovi (Mario Rizzi) prý kráčí o reflexi kompatibility, integrace a standardizace… |
|
Tomáš Pospiszyl
|
01.02.2004
|
TANCUJ, BŮH JE PŘECE DÝDŽEJ - MECHANISMY SOUČASNÉHO UMĚNÍ A ÚVAHY NICOLASE BOURRIAUDA
|
Pokusit se teoreticky uchopit současné umění jako celek vyžaduje odvahu. Poslední vlna podobných snah se nesla v duchu postmoderního přehodnocování zavedených kánonů. Byl to v podstatě revizionismus, který se vracel do vzdálené i poválečné historie avantgardy, a aktuální současnost jako celek paradoxně obcházel. I velké přehledové dějiny umění nechávají poslední dvě desetiletí dvacátého století… |
|
Jiří Ptáček
|
01.02.2004
|
KÁZÁNÍ A MYŠLENKY KLAUSE DRÁŽĎANSKÉHO - DIE ZEHN GEBOTE,DEUTSCHES HYGIENE-MUSEUM, DRÁŽĎANY, 19. 6.–5. 12. 2004
|
Nad našimi hlavami se rozhořel ohnivý meč. Proces spirituální globalizace se rozjel na plný plyn už ve chvíli, kdy prorok Mohamed uznal proroka Mojžíše. Ať činíme co činíme, už dlouho se společně vaříme v jednom kotli. V době, kdy kulminuje „nevyhlášený“ transkulturní konflikt, pociťujeme stále víc, jak rozpálená může být plotna společného života, přestože má, navzdory všem pluralitním koncepcím… |
|
Jeffrey A. Buehler
|
01.02.2004
|
TUHLE VÝSTAVU NIKDY NEUVIDÍTE - REDAS DIRŽYS: BUĎME SOUČÁSTÍ SYSTÉMU! - RADNIČNÍ VĚŽ, BÍLINA, 30.4.–30.5. 2004
|
Poslední výstava Redase Diržyse Let’s Be Part of the System! byla otevřena 31. dubna 2004 v předvečer vstupu České republiky do Evropské unie. Neměla šanci, že by si jí někdo všiml. Koneckonců, dějištěm byla věž městské radnice v městečku Bílina, na pokraji severočeského pohraničí. Slavný den na Zapadákově. Budova radnice vypadá jako štíhlý jehlovitý maják, uvězněný ve strouze mezi dvěma vlnami,… |
|