Umělec 2/2004 Přehled všech čísel
Časopis Umělec
Ročník 2004, 2
6,50 EUR
7 USD
Zaslat tištěné číslo:
Objednat předplatné

Články

1 | 2 | 3 | Next
Buďme součástí systému! Redas Diržys | 01.02.2004
BUĎME SOUČÁSTÍ SYSTÉMU!
Manifest #3Politika 1. Společnost je hierarchická.2. Společnost tvoří skupiny lidí, kteří mají různá práva a různé společenské příležitosti, i když by si teoreticky měli být rovni. 3. Elita společnosti má většinu práv a řídí běžné záležitosti společnosti. 4. Elita sestává z několika skupin: volených představitelů, hospodářské a kriminální elity. 5. Obvykle jsou tyto skupiny propojené. Jeden člen…
Který nacionalismus je lepší? Ivana Moncoľová | 01.02.2004
KTERÝ NACIONALISMUS JE LEPŠÍ?
S Michalom Moravčíkom sa rozprávame o sérii výstav Internal Affairs (Vnútorné záležitosti), ktoré pripravil spolu s Martinom Piačekom. Kurátorsky boli zastrešené Michaelou Sečanskou. Konali sa v roku 2003 v Galérii Buryzone a v rámci projektu SOHO in Ottakring v neďalekej Viedni. Poslednú výstavu Internal Affairs 3/ Closed Society, realizoval Michal Moravčík sám. Tejto poslednej výstavy sa náš…
Trpké konce idealistů v časech vrcholného imperialismu aneb pravdy, které již neplatí Ivan Mečl | 01.02.2004
TRPKÉ KONCE IDEALISTŮ V ČASECH VRCHOLNÉHO IMPERIALISMU ANEB PRAVDY, KTERÉ JIŽ NEPLATÍ
21. června 2004, osmačtyřicet hodin po zahájení výstavy Eastern Alliance v Berlíně, bylo na nátlak nadnárodních korporací odstraněno dílo Ivana Voseckého. Nápis „Kill Them All“ umístěný na vrcholku Lichtturm v Oberbaum City nebyl namířen proti žádné skupině obyvatel nebo jinému subjektu. Textová instalace byla pokračováním kritického společenského konceptu, na němž umělec pracuje již několik let…
All Tomorrow’s Art — A Party Tony Ozuna | 01.02.2004
ALL TOMORROW’S ART — A PARTY
All Tomorrow’s Parties je román kyberpunkového spisovatele Williama Gibsona. Patří k jeho nejlepším. A také je to jedna z nejčastěji se opakujících písní, kterou kdysi dávno nahrála Nico a Velvet Underground. A nakonec je All Tomorrow’s Parties noise and fringe rockový hudební festival, který se koná dvakrát do roka, jednou v Anglii a jednou v jižní Kalifornii. Festival v Anglii bývá na jaře na…
(Falešné) identity Miodraga Krkobabiće Zoran Erić | 01.02.2004
(FALEŠNÉ) IDENTITY MIODRAGA KRKOBABIĆE
Mrakodrapový příběh Ve svém prvním videu, 6=36, využil Miodrag Krkobabić dokumentární vyprávěcí formu, aby nám zprostředkoval příběh o vztazích svých přátel z dětství k němu samému i mezi sebou. Všichni se narodili ve stejné budově a zhruba ve stejnou dobu, a všichni se po dlouhé době znovu setkali, aby si o sobě navzájem vyprávěli. Po společném dětství se Krkobabić vydal na uměleckou dráhu a…
ZABIJU TĚ 01.02.2004
ZABIJU TĚ
Zápisky nemrtvéhoTravis Jeppesensvět je mršinou světaale co teď jaké budou následky Tomaz SalamunRozluštění kódu: „Myšlovství krve“ James Joyce„Horor“ hovoří svým vlastním jazykem, co ale přesně říká? Zaprvé hororový film musí prezentovat sám sebe jako horor. Zadruhé nás musí vyděsit natolik, abychom věřili, že ten fantastický scénář se doopravdy stal, či alespoň že je možný. Stejně jako u každé…
SHOPPING PUNK Jiří Ptáček o Janu Nálevkovi | 01.02.2004
SHOPPING PUNK
„Jako umělec zaměstnaný před monitorem reklamní společnosti si k interface vytvořil podobně sentimentální vztah, který jsem cítila k dílně svého otce. To, čemu někdo říká lenost, vrcholilo představou, co by asi vzniklo, kdybych nechala všechno nářadí pracovat za sebe.“ (Jana Kalinová)Kdybych měl volit nejvýstižnější charakterizaci uměleckých postupů Jana Nálevky, do finále bych určitě protlačil…
Genderové umění ze Srbska Danica Minićová | 01.02.2004
GENDEROVÉ UMĚNÍ ZE SRBSKA
Užívání termínu genderové umění v souvislosti se srbskou uměleckou scénou je poněkud rozpolcené. Ačkoli se současné srbské umění kriticky zabývá otázkami společenského a politického původu genderových identit a vztahů, nemůžeme je nazývat uměním feministickým. Genderové umění v Srbsku bychom mohli vztáhnout k jedněm z nejdůležitějších součástí feministických uměleckých praktik vůbec – pojednává o…
Anri Sala a otázka identity v situacích kolektivní amnézie Sezgin Boynik | 01.02.2004
ANRI SALA A OTÁZKA IDENTITY V SITUACÍCH KOLEKTIVNÍ AMNÉZIE
Anri Sala je pravděpodobně jedním z nejreflexivnějších mladých albánských umělců. Každé z jeho děl je plné ironie, pro- vokuje množstvím ideologických či politických debat – je to proces, který se datuje od jednoho z jeho prvních videí, jež vzniklo v roce 1997, když bylo Salovi 23 let, a nese název Intervista. Video zachycuje rozvíjející se dialog mezi umělcem a jeho matkou. Sala náhodou narazil…
Čo znamená cestovať v Bratislave metrom - Metro, Galéria Priestor for Contemporary Arts, Bratislava, 25. 6. – 1. 8. 2004 Daniel Grúň | 01.02.2004
ČO ZNAMENÁ CESTOVAŤ V BRATISLAVE METROM - METRO, GALÉRIA PRIESTOR FOR CONTEMPORARY ARTS, BRATISLAVA, 25. 6. – 1. 8. 2004
Už aj v Bratislave možno zostúpiť do metra. Netreba sa ľakať, cestovať budeme skôr vo virtuálnom priestore súčasného umenia. Najnovší projekt Metro z dielne kurátora Juraja Čarného, ktorý ošetruje bratislavskú galériu Priestor, je doslova programovo ušitý pre „genius loci“ tohto miesta. Vchádzame do podzemia galérie ako do imaginárnej Stanice SPACE. Ide o narážku na skutočnosť kolabujúceho…
1 | 2 | 3 | Next

04.02.2020 10:17
Knihy, multimédia a umělecká díla, která by Vás mohla zajímat Vstoupit do eshopu
Fountain, 2001, etching, 39,5 x 27 cm
Více informací...
160 EUR
174 USD
2004, 21.5 x 28cm, Mixed Media
Více informací...
332,40 EUR
362 USD

Studio

Divus a jeho služby

Studio Divus navrhuje a vyvíjí již od roku 1991 ojedinělé návrhy projektů, prezentací nebo celých prezentačních cyklu všech druhů vizuálních materiálů. Realizujeme pro naše klienty kompletní řešení i jednotlivé kroky. Pro práci využíváme spojení nejmodernějších s klasickými technologiemi, což umožňuje širokou škálu řešení. Výsledkem naší práce jsou nejen produkční, tiskové a digitální projekty, od propagačního materiálu, plakátu, katalogu, knihy, přes návrhy a realizace plošné i prostorové prezentace v interiéru nebo exteriéru po digitální zpracování obrazu nebo publikování na internetu, ale realizujeme i digitální filmové projekty, včetně střihu, ozvučení, animace. Tyto technologie používáme i pro tvorbu webových stránek a interaktivních aplikací. Naší předností je ...

 

Citát dne. Vydavatel neručí za jakékoliv psychické i fyzické stavy, jenž mohou vzniknout po přečtení citátu.

Osvícení přichází vždycky pozdě.
KONTAKTY A INFORMACE PRO NÁVŠTĚVNÍKY Celé kontakty redakce

DIVUS BERLIN
v ZWITSCHERMASCHINE
Potsdamer Str. 161
10783 Berlin, Germany
berlin@divus.cz

 

Otevřeno od středy do neděle mezi 14:00 a 19:00
 

Ivan Mečl
ivan@divus.cz, +49 (0) 1512 9088 150

DIVUS LONDON
Enclave 5, 50 Resolution Way
London SE8 4AL, United Kingdom
news@divus.org.uk, +44 (0)7583 392144
Open Wednesday to Saturday 12 – 6 pm.

 

DIVUS PRAHA
Bubenská 1, 170 00 Praha 7, Czech Republic
divus@divus.cz, +420 245 006 420

Open daily except Sundays from 11am to 10pm

 

DIVUS WIEN
wien@divus.cz

DIVUS MEXICO CITY
mexico@divus.cz

DIVUS BARCELONA
barcelona@divus.cz
DIVUS MOSCOW & MINSK
alena@divus.cz

NOVINY Z DIVUSU DO MAILU
Divus 23.05.-17.06.2017 STU MEAD & MIKE DIANA IN PARIS