Články
|
Anaid Demir
|
rozhovor
|
01.01.2003
|
PAŘÍŽ JE JINDE
|
Cécile Paris nám prostřednictvím svých zdánlivě prostých fotografií a videosnímků otevírá své světy. Cécile se sice jmenuje Paris stejně jako město, ale to neznamená, že se omezuje na hranice francouzské metropole. Miluje pohyb, poznávání země, vyprávění příběhů a ráda ostatní nechává cestovat. Každý její snímek otevírá duševní perspektivy. Fotografuje stejně jako dýchá. Ve vlaku stojícím na… |
|
Jesper Alvaer
|
artprojekt
|
01.01.2003
|
FLYINGCITY
|
Flyingcity je skupina umělců, která zkoumá a kritizuje městskou kulturu a skutečnost městské geografie. Flyingcity se konkrétně zajímá o přeměnu městské komunity, kterou ovlivňuje utváření městské struktury v Soulu, a o alternativní způsob myšlení v neustále se rozrůstajícím městě, podmíněném extrémním přehuštěním a hromaděním. V mezidobí se skupina snažila načrtnout proces přirozeného růstu… |
|
Jana Kalinová
|
news
|
01.01.2003
|
JANA UŽ TO ZNÁ ANEB NIKDO MĚ NEBUDE MÍT RÁD
|
Sotva mě vyhodili ze školy, protože jsem se pravidelně nedostavovala na klauzurní zkoušky, už tu byl přelom května a června, aby mi svým hektickým nábojem zkoušky zase připomněl. Začalo to udělováním cen Tranzitu. Jen to, že se za půl roku bude opakovat, mi ho brání nazvat Událost roku. Přesto byl událostí především proto, že zbavila skeptickou část české um. scény pochyb, které na ni přišly po… |
Jiří Ptáček
|
news
|
01.01.2003
|
SEBER PRACHY A ZMIZ
|
Tranzit Tranzit je nová aktivita na podporu současného umění střední a východní Evropy. Zaštiťuje ji kolos Erste Bank Group, a tak lze očekávat, že se nedostane do obvyklých finančních problémů a bude schopná naplňovat svůj časově neomezený plán. A zdá se, že po dlouhé době nemáme přes sebou malicherný projekt, ale velkoryse navrženou vizi. Tranzit je založen na mezinárodní radě teoretiků,… |
|
Jiří Ptáček
|
news
|
01.01.2003
|
ALVAER POD ROZPÁLENÝM SLUNKEM
|
Uvážíme-li, že držitelé cen Tranzit měli být až do slavnostního vyhlášení utajeni, musíme uznat, že v Čechách žijící Nor Jesper Alvaer byl podezřele prozřetelný. Na den, kdy jej tříčlenná porota oficiálně ověnčila, si připravil pro Tranzit doprovodný seminář. Nikoli do stísněné posluchárny, ale přímo do prostředí, které chtěl sondovat: do Holešovic a Karlína.Akci blízkou poznávacím túrám… |
|
Jiří Havlíček
|
news
|
01.01.2003
|
ZORILOR
|
Všude, kam se jednou podíváte, je to skoro stejný. A ani vy se moc neměníte. Podobné příběhy, které jste sami někomu vyprávěli, nebo jste je už určitě někde slyšeli. Tenhle je o malé holčičce, která se pořád na něco ptá, ale dostává jenom odpovědi, které zjevně nesouvisejí s otázkou, alespoň ne v běžném slova smyslu. Holčička je po čase trochu nesvá z toho, že buď nerozumí nikomu ona, anebo… |
|
Linda Fournier, Lenka Kavanová
|
news
|
01.01.2003
|
LÉTO V ULICI LOUISE WEISS
|
Podle materiálu Lindy Fournier zpracovala Lenka Kavanová Ulice Louise Weiss jakožto neopominutelná platforma současného umění připravila stoupencům všeho, co v Paříži letí, letní program na úrovni své pověsti. Ulice předkládá multioborové aktivity plné hybných a plodných proudů, jež se jižním pařížským předměstím šíří od roku 1997, kdy se hrstka odvážných galeristů rozhodla využít stavebních… |
|
Dunja Christochowitz
|
news
|
01.01.2003
|
UVNITŘ ČERNÉ KRYCHLE
|
“Zesměšňuji technologii.” Nam June Paik
Když na někoho namíříte zbraň, i když to myslíte jen jako hru, můžete skončit se smrtelným zraněním. Když president Bush přijel v květnu 2002 na návštěvu Berlína, německé bezpečnostní síly byly v nejvyšší pohotovosti. V Pekingu mladý muž rozbíjí okna opuštěného domu, který patřil jeho rodině, aby duše jeho mrtvých příbuzných mohly opustit locus delicti,… |
|
Audrey Wong
|
artprojekt
|
01.01.2003
|
POZNÁMKY Z ASIJSKÉHO OSTRŮVKU
|
"V poslední době cítí asijské nezávislé umělecké prostory potřebu vytvářet mezi sebou kontakty a budovat vzájemné vztahy. Možná je to výsledkem toho, že se asijské umění dostává více “do kurzu” v celosvětových uměleckých kruzích - tím, jak kurátoři (ze Západu), kteří připravují hlavní umělecké přehlídky, více využívají asijských umělců. Nezávislé umělecké prostory, často první místa, která… |
|
Elisabeth Maas
|
commentary
|
01.01.2003
|
PRAŽSKÉ BIENÁLE: DĚKUJI, NECHCI.
|
"Pražské bienále zcela propadlo. To je samo o sobě smutné, protože pro první bienále je důležité, aby bylo alespoň tak uznávané, jako byl před několika lety Berlín. Proč? Je to významné pro další existenci přehlídky. Hlavní ideový záměr pravidelné výstavy by měl být patrný od prvopočátku, aby si publikum, umělci, kurátoři a kritici dokázali představit sebe samé jako její budoucí součást, a proto… |
|